Holkerékpározzak.hu voltunk, BRINGALAP lettünk!
Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!
Nagyon fontos, hogy havonta, de még inkább, amikor már dzsuvás a meghajtás (lánc, fogaskerekek), pucoljuk végig! Ez sokat javít a meghajtási elemek élettartamán.
Hajtókaroknak két típusát különböztetjük meg.
A lánc közvetíti a lábad által kifejtett energiát a hajtőműről a hátsó agyon lévő kis lánckerékre. Egy láncszem két-két, acéllemezből sajtolt tagból áll, amiket keresztirányban apró acél csapocskák tartanak ö...
A kerékagy tulajdonképpen egy hengeres ház, amihez küllők csatlakoznak. Belsejében találhatóak a golyós csapágyak, amelyek egy csészében futnak, ami bele van préselve az agyba. A golyóscsapágy külső futófelülete, a kónusz, amely ...
A ma használatban lévő középcsapágyaknak két típusa van az egyik a hagyományos csapágyas-kónuszos rendszer, amelyet szét lehet szerelni. A másik rendszer esetén a középcsapágy és a tengely egy bonthatatlan egységet képez. Ennek ...
A pedál a pedáltengelyből, két golyós csapágyból és a pedáltestből áll. A csavarmenet érdekessége, hogy a jobboldali jobb, a baloldali balmenetes. Tehát nem lehet felcserélni a pedálokat!
Talán a legbosszantóbb hiba útközben a defekt. Ez sajnos sokszor bekövetkezik, ezért nem árt, ha van nálunk egy pótbelső. A következő képsorokon végighaladva megmutatom, hogyan kell belsőgumit cserélni.