Még nem végleges, de a tervek szerint az elektromos kerékpár és a robogók közötti kategóriát hamarosan nem teljesítményük alapján, hanem a maximális sebességük szerint fogják megosztani.
Az új szabályozás nagymértékben segíthetné az elektromos kerékpárok fejlődését. Hiszen eddig a 250 W fölötti teljesítmény esetén segédmotoros kerékpárnak minősültek ezek a gépek, ami ugye vezetői engedély és kötelező felelősség biztosítás megléte, valamint bukósisak használatára kötelezték a használókat. Így elvesztve azokat az előnyöket, amelyek az elektromos kerékpárral jártak.
A tervek szerint nem a teljesítményt, hanem a sebességet maximálnák, ami a hírek szerint 25 km/h lesz. Ez több területen is fellendíthetné ezek használatát, így pl.: mozgássérülteknek szánt fejlesztések, szállításra alkalmas, hegyvidéken megbízhatóan teljesítő gépek, stb.
"Remek hír! Ehhez kemény lobbira volt szükség az elmúlt hónapokban. Örülök, hogy a politikusok megértették, a nagyobb teljesítményű, de csak maximum 25 km/h sebességre képes elektromos kerékpárok, nem veszélyeztetik a közlekedés és a közlekedők biztonságát, hanem nagy mértékben növelik azok használatának területét." kommentálta az eseményeket Annick Roetynck, ETRA (kb.: Európai Kétkerekű Járműveket Forgalmazók Szövetsége) főtitkára.
Mint mondta, a 25 km/h maximális sebességre képes, de 250W-nál nagyobb teljesítményű elektromos kerékpárok ma még a törvények szerint nem léteznek, ennek lehetőségéről plenáris ülésen 2012 márciusában fog szavazni az Európai
Parlament.
Forrás: Bike Europe
Kapcsolódó cikkek: