Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

Ahonnan a budapesti tüzijáték is látszik...
  Meglátogattuk a szlovákiai Magasmajtényt a legmagyarabb tót falut.
A hónap megyéje: Pest vármegye
  Pest megyei kerékpártúra ajánló.
Csalomjai pusztatemplom kerékpártúra
  Egy kellemes, fél napos kerékpártúra az Ipoly völgyében.
Shimano Cues tartós teszt 2. rész
  Tapasztalataim 2500 km után.
Hármas határ kerékpártúra
  3 ország, 11 kastély, 3 túra nap.
prev
next

1 smElindult a második generációs eBike rendszer fejlesztése, ami kisebb pénztárcájú vevőket fogja megszólítani.

Európában kerékpáros forradalomnak vagyunk a tanúi egyre többen „nyergelnek át" autóról vagy tömegközlekedésről biciklire, a kerékpárok között pedig – egyelőre főként Nyugat-Európában – egyre többen választják az elektromos kerékpárt.

2013-ban Nyugat-Európában egymillió elektromos kerékpárt adtak el. Egy, a Magyar Kerékpárosklub megbízásából készített felmérés szerint a bicikliző magyarok 47 százaléka használta kerékpárját közlekedési és/vagy túrázási célra 2013 szeptemberében. Ennek hatására valószínűleg hazánkban is megindul ezen kerékpárok kereslete.

Az elektromos kerékpárok meghajtás-rendszereinek sorozatgyártása 2011 óta a miskolci Robert Bosch Energy and Body System Kft.-nél történik, amelybe a hatvani Bosch gyár által készített motorvezérlések kerülnek. A Magyarországon évente 80 millió db általuk legyártott eBike alkatrészt világszerte már 55 kerékpármárkába építik be.

 2 sm

Idén a gyárban elindul a második generációs fejlesztés. Az úgynevezett előfejlesztési szakasz már hónapok óta zajlik, melynek aktív részese a Budapesti Fejlesztési Központ 5 fős mérnökcsapata is. A fiatal fejlesztők fő feladata az eBike motor gyártási költségének csökkentése, hiszen ez által növelhető majd a termék versenyképessége.

Az új fejlesztéseknek köszönhetően most azokat a potenciális vevőket szeretné megcélozni, akik kevesebb pénzt szánnak eBike vásárlásra.

Forrrás: Kép és szöveg Bosch sajtóközlemény