Bemutatjuk az MTF villanymontijait.
Március végén mutattuk be az MTF bringákat, illetve ismertettük a márka trekking vonalát. Azt már akkor megállapítottuk, hogy annak ellenére, hogy az MTF egy barkácsáruház saját márkája, kiváló ár/értéken kínálnak jól használható kerékpárokat, belépő szinten.
MTF villanybringák Magyarországon
Az MTF csak villanybringákkal foglalkozik, de azokkal lefedik az egész szegmenst, hiszen van MTB, cross, trekking, városi és összecsukható kerékpárjuk. Gyakorlatilag 56 … Tovább olvasom!
Az MTF kerékpárokat kivétel nélkül mind Csehországban szerelik össze. Gyakorlatilag úgy működik a rendszer, mint sok nagy „matrica kerékpár” márkánál: Távol-keletről rendelnek néhány konténer kerékpárvázat és alkatrészt, majd saját összeszerelő üzemükben készítik el a kerékpárt. Jó váz és alkatrész választással igen jó kerékpárok hozhatók így ki, ahogy azt az évtizedek óta meglévő többi márka is bizonyítja.
Most nézzük mi a helyzet a villanymontik kategóriájában.
Az MTF gyakorlatilag 2 kerékpárt kínál több felszereltségi szinttel. Az egyik a Hill, amely 27,5, még a másik a Mount 29-es kerékkel rendelkezik. Ezen kívül az azonos kategóriába tartozók semmiben nem térnek el. Váztípus szempontjából fontos, hogy a 6-os szériában létezik női vázas modell, a többiben viszont nem.
Melyiket vegyem 27,5, vagy 29?
Ha nem tudsz dönteni mérd meg milyen magas vagy. 175 cm alatt a 27,5-est válaszd, 185 fölött a 29-es kerék méret lesz a nyerő. Közte pedig, amelyik számodra szimpatikusabb.
Felszereltségi szint szempontjából a 4.X, a 6.X és a 7.X létezik. (Az X a verzió számot jelenti. Most 2022 közepén a 3-as a legfrissebb modell.)
MTF 4.3 Hill és Mount a majdnem hegyikerékpár
Ez a legolcsóbb az MTF hegyikerékpár szegmensében. Mivel hátsóagy motorral rendelkezik (BAFANG) én inkább nevezném cross trekkingnek, mint montinak. Ennek az oka egyszerű: a kerékpár súlypontja nem a középcsapágy környékén van, hanem eltolódik a hátsó kerék felé. Tény, ennek hátrányait a hobbista, - néha kimegyek a hegyekbe dózerúton - típusú felhasználó sosem fogja észre venni. Ez nem is baj, hisz a bringát nekik szánták.
A bicaj kapott egy 100 mm-t mozgó Suntour telót. Gyakorlatilag ez teszi többé a trekking kerékpárnál, amelyben az első villa 60 – 80 mm-t mozog. 3X8 sebességes SunRace hajtást. Igen, ez nem Shimano, de szépen teszi a dolgát. Ami különbség, saját tapasztalatom szerint annyi, hogy zajosabb a Shimanónál. Cserébe olcsóbb! A váltás viszont Shimano. Elől Turney, hátul Altus váltó dolgozik. Mindkettő megbízható, strapabíró darab.
A fékről még nem beszéltem. Az MTF nem cicózik, mindhárom szériában felrakta a minimum elvárhatót, ami nem más mint a Shimano MT 200-as hidraulikus tárcsaféke. Ez egy legendásan jól működő könnyen szervizelhető fék. Hidd el, ez megállít, ha kell!
Az egyéb kiegészítők (nyereg, nyeregcső, kormány, kormányszár, markolat) az MTF saját márkás darabjai. Ezeket láthatjuk viszont a magasabb felszereltségű MTF montikon is. A végére egy nagy plusz pont, a bringa alumínium pedált kapott, nem pedig a jellemző, ipari hulladék műanyagot.
MTF 6.3 Hill és Mount a dögös mindenes monti
Az előző bringához képest ez egy hatalmas ugrás. Ez már igazi villany hegyibringa! A BAFANG M400-as középmotorjával szerelik, amely 80 Nm nyomaték leadására képes. Samsung integrált akkumulátorok működtetik, ahogy az összes MTF bringát.
Az első villa egy Suntour XCM RLO, amely acélrúgós rugózással, olajos csillapítással és kormányról vezérelhető LockOuttal rendelkezik. Meglepetést nem okoz, úgy mozog, mint egy Suntour villa.
A cikk szerzője ellenszenvvel viseltetik a Suntour telókkal szemben, amit nem is titkol. Nagy részük, ezen a szinten 2022-ben is csak az 1990-es évek végének teleszkópjainak színvonalát (vagy azt se) hozza. Cserébe olcsó és nehéz.
Ez a bringa és a 7-es sorozat természetesen elől már nem rendelkezik váltóval. Hátul viszont 9 sebességes Alivio és a hozzá tartozó váltókar dolgozik. A hajtás sem SunRace, hanem Shimano. A Maxxis Forekaster gumik agresszív XC/Trail felhasználásra készültek. Hazánkban nem hiszem, hogy bárhol zavarba lehetne hozni.
A hatos szériában - és egyedül itt - a bringa női vázzal is kapható!
MTF 7.3 Hill és Mount az MTF hegyikerékpárok csúcsa
Hohó! Ez már 10 sebességes bringa, és a motor 95 Nm nyomatékot tud leadni! Hát igen ez már komolyabb kerékpár. A Bafang M500-as középmotorral szerelik. A villa ismét Suntour, de X1 RLR típusra változott. Paramétereiben az előzőnél jobb, a véleményem azonban nem változott.
A 7.3-as sorozat más 10 sebességes hajtás és váltó rendszert kapott. Nem sokat teketóriáztak az összeállításnál, mindkettőnél a Shimano Deore-ra esett a választás. Ez már a Shimanonál is a jó erős középkategóriát képviseli. Guminak ez a sorozat is megkapta a Maxxis Forekastert.
Összességében ezek összeállított kerékpárok, amelyeken megbízható alkatrészek találhatóak. Ülj rá és menj vele egy rövid kört. Ha kényelmes nyugodtan viheted haza, nem fog csalódást okozni. Úgy gondolom a Mountfield követendő úton jár a nagy áruházban értékesíthető bringák között. Sőt mérföldekkel kiemelkedik közülük. Megbízható szervizhálózattal a háta mögött, igen csak megizzaszthatja a csak összeszerelésre szakosodott kerékpárgyártókat és forgalmazókat. A tervezési részlegen, ha megfelelő a szakértelem, ugyanazt a minőséget hozhatják, mint azok.
A kerékpárok megvásárolhatóak az Euronics kiemelt áruházaiban és a WEBshopban illetve a Flybike partnereinél.