Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

A hónap megyéje: Hajdú-Bihar vármegye
  Hajdú-Bihar megyei kerékpártúra ajánló.
Ahonnan a budapesti tüzijáték is látszik...
  Meglátogattuk a szlovákiai Magasmajtényt a legmagyarabb tót falut.
Csalomjai pusztatemplom kerékpártúra
  Egy kellemes, fél napos kerékpártúra az Ipoly völgyében.
Shimano Cues tartós teszt 2. rész
  Tapasztalataim 2500 km után.
Hármas határ kerékpártúra
  3 ország, 11 kastély, 3 túra nap.
prev
next

Kerkproz olasz nkormnyzatA budapesti kerékpárosok 27 százalékának már volt balesete, az ütközések több mint egyharmada autóval történt - derült ki a Budapesti Gazdasági Főiskola (BGF) Kutatóközpontjának felméréséből.

A kutatásban résztvevő férfiak 33 százalékának és a nők 21 százalékának volt már balesete. Az ütközések 36 százaléka autóval, 18 százaléka gyalogossal, 17 százaléka másik biciklissel, 4 százaléka állattal történt, a balesetek egynegyedében nem volt más résztvevő. A kerékpárosok a balesetek elkerülése érdekében gyakran önvédelemből lemondanak az elsőbbségről egy-egy adott közlekedési helyzetben.

A biciklisek 28 százalékától lopták már el egy kerékpárt: 21 százalékuktól egyszer, 7 százalékuktól több alkalommal is. A lopások ellen a kerékpárok lelakatolásával próbálnak védekezni, és véleményük szerint a modern, vázrögzítős kerékpártárolók alkalmasabbak erre a feladatra.

 kerekpartolvaj

A megkérdezettek átlagosan 62,5 kilométert tesznek meg egy hét alatt: 22 százalékuk naponta, 17 százalékuk hetente négyszer-hatszor, 28 százalékuk hetente két-háromszor, 33 százalékuk ennél ritkábban biciklizik.

A felmérésben résztvevők döntő többsége tavasztól-őszig kerékpáron közlekedik: nyáron 97 százalék, tavasszal 94 százalék, ősszel 79 százalék, télen 24 százalék. Fontos szempont a napi várható hőmérséklet: 15 Celsius fok alatt a megkérdezettek 91 százaléka kerékpárral indul el otthonról, 10 Celsius fok alatt 61 százalék, míg 0 Celsius fok alatt már csak 24 százalék. A férfiak átlagosan 8 Celsius fok alatt teszik le a kerékpárt, a nők már 10 Celsius fok alatt felhagynak a kerekezéssel.

A kerékpárúttal kapcsolatban a megkérdezettek kiemelték, hogy számukra és a gyalogosok számára is a térbeli elkülönítés lenne a kedvezőbb megoldás. A legmegfelelőbbnek a menetiránynak megfelelő egyirányú kerékpáros sávokban közlekedést tartják, emellett a többség szívesen használja a buszsávot.

Forrás: MTI