Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

A hónap megyéje: Hajdú-Bihar vármegye
  Hajdú-Bihar megyei kerékpártúra ajánló.
Ahonnan a budapesti tüzijáték is látszik...
  Meglátogattuk a szlovákiai Magasmajtényt a legmagyarabb tót falut.
Csalomjai pusztatemplom kerékpártúra
  Egy kellemes, fél napos kerékpártúra az Ipoly völgyében.
Shimano Cues tartós teszt 2. rész
  Tapasztalataim 2500 km után.
Hármas határ kerékpártúra
  3 ország, 11 kastély, 3 túra nap.
prev
next

mask 1587566 640 pixabay

A Magyar Kerékpárosklub felhívása.

A húsvéti hosszú hétvége óta az önkormányzatok is jogosultságot kaptak arra, hogy a kijárási korlátozásokról szóló 71/2020. (III.27.) Kormányrendelettől eltérő rendelkezéseket hozzanak a közigazgatási területükön. Ez a tapasztalatok szerint az államinál szigorúbb rendelkezésekhez vezetett, melyek méltatlanul és a várt hatással ellentétesen korlátozzák a kerékpáros közlekedést és kikapcsolódást. A Kerékpárosklub arra kéri az önkormányzatokat és hatóságokat, hogy a kerékpáros útvonalakat lezáró erőiket a gyülekezések feloszlatására irányítsák át az egészséges és távolságtartó kerékpározás ellehetetlenítése, ezzel az autós közlekedés előnybe helyezése helyett.

budakalaszlezaras budosarok matyaspeticsaba 0 

Budakalász lezárta a Megyeri-híd kerékpárútjának hídfőjét és környékét több mint 10 kilométer kerülőre kényszerítve az átkelni akarókat
Fotó: Mátyás-Peti Csaba

A koronavírus-terjedés megakadályozásának szándékával tökéletesen egyetértve, a kormány által az önkormányzatokra ruházott felelősség súlyát elismerve kérjük az önkormányzatokat, hogy vizsgálják felül rendelkezéseiket. Ne akadályozzák a munkába, vásárolni, szükséges ügyeiket intézni kívánók, illetve a kormányrendelet által engedélyezett szabadidős célból kerékpározók mozgását!

A Húsvét óta hozott helyi rendelkezések a fővárosban és több megyében is a fürdővízzel együtt kiöntötték a gyereket: a fizikai és mentális egészséget segítő kerékpározás helyett a koronavírus terjedéséért is felelős légszennyezés mértékét növelik.

Felhívjuk az önkormányzatok figyelmét arra, hogy kijárási korlátozásokról szóló 87/2020. (III.27.) Kormányrendelet alapján a közlekedési célú kerékpározás mellett a szabadidős sporttevékenység a háztartásokban együtt élők számára közösen, másoktól legalább 1.5 méter távolságot tartva folytatható.

Az önkormányzatok és hatóságok az ennél nagyobb gyülekezéseket feloszlathatják és fel is oszlatják. Kérjük az önkormányzatokat és hatóságokat, hogy a kerékpáros útvonalakat lezáró erőiket a gyülekezések feloszlatására irányítsák át.

Az utóbbi hétvégék kerékpáros közlekedést és sportot ellehetetlenítő intézkedései közül kiemelnénk Budakalász és Tatabánya esetét. Előbbi a Megyeri-híd kerékpárútjának lezárásával, utóbbi a városból kivezető kerékpárutak lezárásával terelte aránytalanul hosszú kerülőkre a környezetbarát és egészséges közlekedést választókat. Több – például balatoni vagy dunaparti – település a rajta átvezető kerékpárutak lezárásával akadályozta a kerékpározást, miközben a településen átmenő autós vagy közösségi közlekedés ellen nem hoztak intézkedéseket.

A kerékpározás a távolságtartás lehetővé tétele közben biztosítja az otthoni munkavégzés miatt különösen fontos testi és szellemi egészséget. A kerékpározás az autós közlekedéssel szemben a levegőt sem szennyezi, ami azért is fontos most, mert nemzetközi kutatások sorban bizonyítják a légszennyezés és a koronavírus fertőzés mértéke közti kapcsolatot.

A Kerékpárosklub meggyőződése szerint a kerékpározást a jelenlegi járványügyi helyzetben nem korlátozni, hanem segíteni szükséges. A helyzet romlása esetén érthető lenne a szabadidős mozgások korlátozása, de felhívjuk a figyelmet arra, hogy még Olaszországban és Spanyolországban sem korlátozták a biciklis munkába és bevásárolni járást, szükséges ügyintézést.

Kérjük tehát az önkormányzatokat, hogy ne akadályozzák, hanem segítsék a kerékpáros közlekedést és sportot! A nagyobb gyülekezések feloszlathatóak, a fizikai és mentális egészségre viszont mindenkinek szüksége van.

A kerékpározóktól ugyanekkor azt kérjük, hogy tartsanak minimum másfél méter távolságot a velük nem együtt élőktől, és a népszerű szabadidős célpontok helyett keressenek kevésbé ismert úticélokat. A kis forgalom és a kerékpársáv-fejlesztések – melyek vidéki településekre való kiterjesztését is javasoljuk - a városi biciklizést is élvezetesebbé teszik.

Forrás: Magyar kerékpárosklub
Fotó Mátyás-Peti Csaba és pixabay