Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

A hónap megyéje: Hajdú-Bihar vármegye
  Hajdú-Bihar megyei kerékpártúra ajánló.
Ahonnan a budapesti tüzijáték is látszik...
  Meglátogattuk a szlovákiai Magasmajtényt a legmagyarabb tót falut.
Csalomjai pusztatemplom kerékpártúra
  Egy kellemes, fél napos kerékpártúra az Ipoly völgyében.
Shimano Cues tartós teszt 2. rész
  Tapasztalataim 2500 km után.
Hármas határ kerékpártúra
  3 ország, 11 kastély, 3 túra nap.
prev
next

trend

Egy érdekes statisztika.

Idén szeptember 16-22. között rendezik meg a Biztonság Hetét, a programokkal szeretnék az elektromos rollerek, illetve valamennyi mikromobilitási eszköz körültekintő használatára, valamint a gyalogos és kerékpáros közlekedésre irányítani a figyelmet a szervezők - tájékoztatta a Magyar Biztosítók Szövetsége (Mabisz) csütörtökön az MTI-t.

Ennek apropójából készítették ezt az igen beszédes statisztikát.

A közlekedésben a kerékpárosok és a gyalogosok fokozott veszélynek vannak kitéve, őket érinti az összes hazai baleset 35 százaléka, illetve a halálos balesetek 36 százaléka.

Az elmúlt években csökkent ugyan a balesetek száma a korábbiakhoz képest, de az utakon még mindig 2000-2100, gyalogosokat érintő baleset történik, amiből évente több mint 100 végződik tragédiával.

A kerékpárosokat érintő balesetek részaránya az összes baleseten belül 20 százalék, a halálos kimenetelű baleseteken belül a kerékpárosokat érintő balesetek részaránya 11 százalék - ismertette a Mabisz.

A legfrissebb rendőrségi adatok szerint az év első hat hónapjában 319, személyi sérüléssel is járó baleset okozói vagy elszenvedői voltak az e-rollereket használók.

A szövetség felhívta a figyelmet arra, hogy az e-rollerrel közlekedők több mint kétszer annyi balesetet okoztak, mint amennyinek a károsultjai voltak. Ez a Mabisz szerint jelzi, hogy az e-rolleresek közlekedési kultúrája, illetve KRESZ-ismeretei is elmaradnak a közúti forgalomban járművel résztvevők általános ismereteitől.

A legtöbb, 117 baleset Budapesten történt, csaknem ötször annyi, mint a második helyezett Pest vármegyében, és a fővárosban közel két és félszer annyi károkozó e-rolleres volt, mint károsult.

Forrás: MTI