Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

A hónap megyéje: Hajdú-Bihar vármegye
  Hajdú-Bihar megyei kerékpártúra ajánló.
Ahonnan a budapesti tüzijáték is látszik...
  Meglátogattuk a szlovákiai Magasmajtényt a legmagyarabb tót falut.
Csalomjai pusztatemplom kerékpártúra
  Egy kellemes, fél napos kerékpártúra az Ipoly völgyében.
Shimano Cues tartós teszt 2. rész
  Tapasztalataim 2500 km után.
Hármas határ kerékpártúra
  3 ország, 11 kastély, 3 túra nap.
prev
next

NeBringzzjrdnA Magyar Kerékpárosklub elkészített és nyilvánosságra hozott egy rövid videót, aminek célja felhívni a figyelmet arra, hogy a járda nem kerékpáros közlekedésre való.

A Magyar Kerékpárosklub a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium által szervezett „Mindenki gyalogosnak születik" kampány keretében elkészített és nyilvánosságra hozott egy rövid videót, aminek célja felhívni a figyelmet arra, hogy a járda nem kerékpáros közlekedésre való.

A járda egyrészt igen veszélyes bringázásra nem alkalmas felület. Jól tudjuk, hogy a gyalogos mozgása kiszámíthatatlan. Telefonál, hirtelen megáll, vagy 180 fokban megfordul és halad tovább. Emiatt utáljuk a járdára festett kerékpársávot, mert azt a gyalogos nem tiszteli.

A múlt héten pl majdnem én is elütöttem egy gyalogost a járdára festett kerékpárúton a Mamut környékén. A koma telefonál megy párhuzamosan a kerékpársávval, én csorgok le a Duna felé szerencsére csak 20 km/h sebességgel. Egyszer csak belép elém megáll és keresi a kocsi kulcsát. Satufék!!! Szerencse, hogy sikerült kikerülni.-Szóval a járda veszélyes terep.


Másrészt a járdán a gyalogosok kerülgetése a hangtalan suhanás és a nagyobb kerékpáros és gyalogos közti sebesség különbség miatt ijesztően hat a gyalog közlekedőkre. Ez pedig nem javítja a kerékpárosok megítélését. Ahogy a kampány is hangoztatja: Mindenki gyalogosnak születik. Sőt ha tovább ragozzuk: Ha leszállsz a bringádról, kiszállsz a kocsidból te is ugyanilyen gyalogos leszel és ugyanígy fogsz viselkedni.

Ma, amikor egyre többen választjuk a kerékpárt közlekedési eszköznek, napi probléma a járdán kerékpározás. A legtöbb kerékpáros baleset éppen a járdák és az utak kereszteződésében történik. Ezt megoldani, megszüntetni elsősorban a tervezők és a települések szakmai vezetőinek a feladata és felelőssége. Amég ez megvalósul addig is legjobban akkor járunk, ha az úttesten kerékpározunk, mert az nem olyan veszélyes, mint a járdázás. Ráadásul a haladni is gyorsabban lehet.