A fejlesztéseknek köszönhetően 80 kilométeres szakaszon kajakkal, kenuval járható lesz a Sió, zsilipelés után pedig a Dunára is ki lehet jutni.
De mi köze ennek a bringázáshoz? Kérdezheted jogosan. (Olvass tovább! A szerk.)
A projekt első ütemében Ozora és Szekszárd között tizenegy, kiszállóként használható mobil stéget helyeznek el, és hat pihenő épületet építenek - mondta Sulyok Balázs, a Tolna megyei önkormányzat főépítésze az MTI-nek.
Az állomásokon lehet majd vízi járműveket és kerékpárokat bérelni; a megállókat Ozorán, Simontornyán, Pálfán, Sárszentlőrincen, Borjádon, Úzdon, Kölesden, Medinán, Harcon, Sióagárdon és Szekszárdon építik ki.
A főépítész beszámolt arról is, hogy a projekt második részében kerékpárútvonalakat alakítanak ki a Sió mentén. Szekszárdtól Harcig öt kilométeren a forgalmas M6-os és M9-es szakaszokat elkerülő kerékpárút a Sió-töltésen épül meg. Harctól Simontornyáig a 6317-es úton jelölnek ki kerékpárutat, amely több szakaszon a Sió mentén halad. Jelenleg Siófoktól Ádándig lehet eljutni kerékpárúton, a teljes Balaton-Duna útvonalhoz a Sió Fejér megyei szakaszán, illetve Felsőnyék és Ozora között kell pótolni a hiányzó szakaszokat.
A Sió-projekt harmadik pályázatának keretében a Szekszárdi Kajak-kenu Sportegyesülettel közösen egy kerékpárokkal, kajakkal, kenuval, fitnesz-eszközökkel felszerelt turisztikai bázis épülne, a Sió szekszárdi szakaszánál.
A főépítész közlése szerint az első ütem megvalósítása még idén elkezdődhet, a teljes projekt az Országos Vízügyi Főigazgatóság Sió-rendezési munkáival együtt, 2018-2020 között valósulhat meg.
A vízügyi program részeként a Sió-mederben megszüntetik a zátonyokat és a feliszapolódást, amelyek gátolhatják a víz gyors folyását. A projekt tervezési szakaszban van, a munka jövőre kezdődhet el - mondta Tóth Sándor, a Közép-dunántúli Vízügyi Igazgatóság igazgatóhelyettese.
Forrás:MTI