A projektek részeként megállók, fogadó állomások, szolgáltató helyek, vízi turisztikai központ és kerékpárutak készülnek.
A Tolna Megyei Önkormányzat három projekt keretében turisztikai fejlesztéseket valósít meg a folyó Ozorától Szekszárdig tartó, 85 kilométeres szakasza mentén.
Elsőként a vízi megállók kivitelezése kezdődhet el, majd a kerékpárutak építése és kijelölése, végül a szekszárdi vízitúraközpont kialakítása. A Sió-projekt teljes befejezése 2020-as idegenforgalmi szezon kezdetére várható.
Az első ütemben az úszó stégekből, lépcsőből álló kiszálló helyeket építenek a folyó menti településeken. A második lépcsőben 62 kilométernyi kerékpárutat hoznak létre a Sió mellett; ebből Szekszárd és Harc között, nyolc kilométeren új út épül a folyó töltésén, Harctól Simontornyáig a 6317-es úton jelölnek ki kerékpárutat. A harmadik szakaszban a szekszárdi Sión kerékpárokkal, kajakkal, kenuval, fitneszeszközökkel felszerelt turisztikai bázis épül.
A kerékpárutak várható napi forgalma 1000-2000 kerékpáros lesz. Mire a szolgáltatások teljes mértékben kiépülnek, a tervek szerint a Sió mente kedvelt turista hely lesz. Reményeik szerint, most a Duna-töltésen zajló kerékpáros turizmus közönségének egy része átpártol a Sióhoz.
A Sió vagy Sió csatorna jelentős folyó a Dunántúlon. Hossza 120,8 km. Eredetileg természetes vízfolyás volt, amely ma a Balaton vízszintjének szabályozását biztosítja valamint összeköttetést teremt a Balaton és Európa víziút rendszere között. Somogy, Fejér és Tolna megyék területét érinti. A Sárvíz folyó Sióagárdnál, a Kapos pedig Tolnanémedinél torkollik a Sióba. A pécsi püspökség alapítólevelében 1009-ben még Ozora néven szerepel.
Forrás: wikipedia