Van más is mint a nyersanyag és szállítás drágulása
A napokban voltam a Shimano magyarországi forgalmazójánál a Paul Lange Hungary Kft-nél és röviden érintve ezt a témát azt az infót kaptam, hogy ez ellátási zavarokat okozhat. Ez szöget ütött a fejembe és kicsit utána néztem a dolgoknak.
A háború hatásai a kerékpáriparra
A háború hatására a nyersolaj piaci ára új magasságokba emelkedett, így közvetve a tengeri, légi és szárazföldi szállítás is drágult. Mivel Ukrajna különböző ércek beszállítójaként sem elhanyagolható, a háború valószínűleg tovább növeli a nyersanyagok drágulását. A fekete-tengeri országokkal, például Romániával és Bulgáriával ellentétben Ukrajna nem játszik közvetlen szerepet a kerékpárgyártás helyszínéül.
Az Oroszország elleni szankciók hatással lesznek az akkumulátorgyártásra, mivel a nikkelt, Kelet-Oroszországban bányásszák.
A kínai új Selyemút (OBOR) vasútvonalának egyik ága azonban, amely a tengeri szállítás alternatívájaként a kerékpárgyártók és beszállítók körében is népszerű, a Fekete-tengeren át és Odesszából Ukrajnán keresztül vezet. Így ez a vasútvonal nem, vagy bizonytalanul tud árut szállítani. Ez főleg a már feladott megrendeléseket érinti.
OBOR Kína kereskedelmi útvonalak - Fotó: Asia Times
A kínai új Selyem út (OBOR) kínai kezdeményezés célja az, hogy a világgazdaság tengelyét struktúraváltással az óceánokról a szárazföldre összpontosítsa. Az OBOR ígérete, hogy helyreállítja Eurázsia korábbi meghatározó szerepét gazdasági, politikai és kulturális értelemben egyaránt. Más narratíva szerint Kína a BRI révén próbál befolyást szerezni a fejlődő államokban, amit egyfajta modern kolonizációként interpretálnak