Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

A hónap megyéje: Hajdú-Bihar vármegye
  Hajdú-Bihar megyei kerékpártúra ajánló.
Ahonnan a budapesti tüzijáték is látszik...
  Meglátogattuk a szlovákiai Magasmajtényt a legmagyarabb tót falut.
Csalomjai pusztatemplom kerékpártúra
  Egy kellemes, fél napos kerékpártúra az Ipoly völgyében.
Shimano Cues tartós teszt 2. rész
  Tapasztalataim 2500 km után.
Hármas határ kerékpártúra
  3 ország, 11 kastély, 3 túra nap.
prev
next

kerekpar

Gyors és biztonságos közlekedési kapcsolatok jöhetnek létre a III. kerületben.

A projekt tervezésekor a BKK szempontja az volt, hogy a megvalósuló kerékpáros útvonalak csatlakozzanak a kerékpárfogalmi hálózat jelenlegi, illetve tervezett szakaszaihoz.

Az Árpád fejedelem útján új, egybefüggő kerékpározható útvonal jön létre a Germanus Gyula parktól a Szentlélek téren át egészen a Flórián térig. A Nagyszombat utcai, illetve a Szépvölgyi úti HÉV-átjárónál lehet majd csatlakozni a már meglévő Duna menti kerékpáros útvonalhoz. Az új kerékpársáv segítségével könnyebben megközelíthetők lesznek a lakott területek, ellentétben a Szépvölgyi útig, majd a Tímár utcáig a HÉV-vágányok és a Slachta Margit rakpart között kerítéssel elzárt területen vezető útvonallal.

Az Árpád fejedelem útján új, irányhelyes kerékpársávok épülnek, növelve az objektív biztonságot. Az új kialakítás csökkenti az állandó oldalváltási kényszert is a kerékpárral közlekedők számára. Az Árpád fejedelem útján a szűkebb közúti sávok a gépjárművezetőket a sebességhatárok betartására ösztönzik.

Óbudán a Flórián téren megvalósul a kerékpárút-átvezetés is, ami egy régóta hiányzó kerékpározható kapcsolatot teremt a Vörösvári út, valamint az Árpád fejedelem útja és az Árpád híd között.

Cél, hogy biztonságosan kerékpározható útvonal jöjjön létre a Margit hídtól a Szentlélek téren át a Vörösvári út–Körte utca–Ágoston utca csomópontig.

vekopiii xiii. terkep

A projekt zárását jelentő műszaki átadás-átvételi eljárás várhatóan december közepén fejeződik be.

A fejlesztések összhangban vannak a Fővárosi Közgyűlés által elfogadott Közlekedésbiztonsági stratégia irányelveivel. A fővárosi közlekedésszervező mindent megtesz, hogy a stratégiában megfogalmazott Vision Zero cél teljesüljön, azaz 2030-ig 50 százalékkal, 2050-re pedig nullára csökkenjen a közúti közlekedés halálos áldozatainak száma a fővárosban.

Forrás: BKK