Vehetünk használt eszközt is, mely esetben iszonyatosan jó árut kaphatunk a pénzünkért.
Bé verzióként, pénzszűkében, vagy takarékos racionalistaként viszont vehetünk használt eszközt is, mely esetben kis odafigyeléssel és szerencsével iszonyatosan jó árut kapunk a pénzünkért. Rossz esetben viszont el is lehet bukni.
Kerékpár választásánál az új kerékpár vásárlásánál leírt szempontok itt is mérvadóak a típus kiválasztásánál. Egy valamit mindenképp vegyél figyelembe: használt kerékpárt akarsz vásárolni, tehát ne újat várj, amin nincs festék horzsolás, vagy tökéletesen van beállítva minden.
Érdemes online piactereket átböngészned, valamint ismerősöket is körbekérdezni,, hátha...
Miután sikerült kinézni a bringát, beszélni kell az eladóval és egyeztetni vele időpontot, amikor meg lehet nézni. Érdemes rákérdezned a kerékpár állapotára, sérüléseire. Lehet, hogy megúszol egy potya kört, ha ezeket telefonon tisztázzátok.
Használt kerékpárt csak személyes találkozóval egybekötve szabad vásárolni. Célszerű valakivel érkezned a helyszínre (aki esetleg ért is a kerékpárokhoz), vagy legalább szóval tartja az eladót a próba kör alatt és így nyugodtabban, hosszabban kielemezheted a gép tulajdonságait. Miután megvolt a bemutatkozás és minden egyéb, jöjjön a próbakör.
Azaz előtte át kell nézned a biciklit. Guggolj le mellé, nézd meg a vázat, van-e rajta horpadás, nézd meg a váltókat, fékeket el van e hajolva, deformálódva valami rajta. Keress nagy esésre utaló jeleket. Ha nincs az jó jel és mindenképpen bizalomgerjesztő.
Célszerű vinni egy láncnyúlás mérőt, amely elárulja, hogy mennyit mentek a kerékpárral kell-e láncot, hátsósort cserélned. (Lehet, hogy mosolyogsz a láncnyúlásmérőn, de hidd el érdemes beruházni erre az 1 - 2 ezer forintos eszközre. A későbbiek során is hasznos eszköz lesz számodra a karbantartások során.)
Ellenőrizd fognak-e a fékei. Az első fék ellenőrzésekor a kormánycsapágy állapotát is szemügyre veheted, ha a fék behúzása mellett a bicikli hintáztatásakor kotyog, akkor vagy laza, vagy tönkrement.
Ezután a kerékagyakat nézd meg, ezt az első és a hátsó kerék oldalra mozgatásával lehet. Ha kotyog, akkor rosszul van beállítva a kónusz. Ez hosszú távon mindenképpen csapágygolyócseréhez vezet az agyban. A bicikli első és hátsó részét megemelve forgasd meg a kereket és hallgasd meg az agyakat, ha hangosan járnak, valószínű a kónuszokat ki kell cserélned.. Ha nehezen járnak, akkor valószínűleg a kónusz van túlhúzva.
A hajtókart szintén rángasd meg, a kotyogás ott is középcsapágy - vagy monoblokk cserét eredményez. Érdemes megnézned, hogy az üléscső nincs e beragadva.
Ezután ülj fel a gépre és már tényleg a próbakör jön. Először tekerd meg teljes erőből, megtaposva a pedált. Ha a középcsapággyal gond van, akkor valami olyasmi hang fog jönni alulról, mintha egy forgó mosógépdobot egy bottal akarnának megállítani, esetleges kattogó hangok utalhatnak a csapágyazás problémáira. Emellett a hajtókar kotyogását is pillanatok alatt észre lehet így venni.
Ezután váltsd végig az első és a hátsó sort. Az egyes fokozatokat váltás után taposd meg. Ha ugrik a lánc akkor fogsor csere is szükséges a gépen. Ha a váltó elsőre nem váltja jól a fokozatokat, némi állítgatással meg lehet oldani, persze ha a váltókon nem láttál sérülést deformálódást.
Húzd be a féket nézd meg megfelelően működik-e, vagy egyből fékpofa cserével kell kezdeni.
Ha van benne teleszkóp rúgóztasd. Figyeld, hogy a típusának megfelelően mozog-e. Ellenőrizd, hogy állóhelyzetben mennyire kotyog (igen, ide már tapasztalat kell).
Így a hibák nagy része ki szokott jönni. Ha a bringát ár/értékben jónak találod vedd meg. Ha nem érzed 100%-osnak aludj még rá egyet nézz meg más kerékpárt is. Alkudni érdemes, szinte mindenki a kb kívánt eladási ár + 10%-ra tartja a kerékpárt, szóval lehet. (Ellenben az összes eladó utálja az olyanokat, akik jönnek valamit megnézni, elsorolják jó hangosan az összes hibáját, aztán egyből a felét kínálják az eladási árnak.)