Túrásítok. Azaz sok-sok cuccot ráaggatok az elkészült bringára.
A múlt héten összeállt kerékpárt, mint említettem Tour de France alkatrészekkel szerelem fel, mivel a szín és forma világa, valamint sokszínűsége szimpatikus számomra.
A beszerzett cuccokat hazaszállításuk után tüzetesebben megvizsgáltam. Ezeket most nektek is bemutatom.
Nézzük, mit is vettem:
- Nyereg
- Kulacs
- Kulacstartó
- Pedál
- Csomagtartó
- Túratáska
- Kormánytáska
- Nyeregtáska
- Lámpa
- Visszapillantó tükör
- „U” lakat
- Fékpofa
- Pumpa
Ebből is láthatjátok, hogy szép számban vannak kiegészítők, ami az én egy márka/kiegészítő hóbortomnak megfelel.
A nyereg
Nyeregnél a legfontosabbak az első 100 km után derülnek ki. Ez ugye még nincs meg, így igazán a külseje alapján döntöttem mellette, mivel tökéletes harmóniában van a váz színével. Alakja, kialakítása kényelmes ülést sejtet.
A múlt részben már bemutattam, de nem bírok vele betelni. Szép!
Kulacstartó
A forma már régóta ismert, semmi extrával nem rendelkezik. Ami miatt mindenképp tetszett, hogy festetlen polírozott alumínium. Olyan, amilyennek terveztem.
A kulacs és a tartója
Kulacs
Szép sárga, a belseje nem büdös, ami nálam különösen nyerő. A teteje csavaros, ezt én jobb szeretem, mint a rápattintósat. A szopóka védőkupakkal is zárható. Ezt én nem szeretem, de semmi gond egy mozdulattal levehető.
Pedál
Egyoldalas taposó pedál. Városi használathoz tökéletes lesz.
Csomagtartó
Masszív alumínium darab, több kerékmérethez is használható.
Túratáska
Ez a cucc fantasztikus! Varrás nélkül, ponyva anyagból. Ez biztos vízhatlan. Két méret van, én a kisebbet választottam, ami akár elől a villán is betöltheti a táska szerepét. 13 l-es.3 pontos CLIP-ON tartóval, egy jópofa füllel a jobb cipelés érdekében. Tuti megveszem a nagyobb táskát is.
A táska megpakolva és mellette egy kulacs viszonyítási alapnak. (A lányom mindenképp media sztár akar lenni! Remélem ki növi.)
A batyu lezárása a képen
Megygyőző az erősített alj
Kormánytáska
Hasonlóan a kormánytáskához teljesen vízhatlan. A tetején egy jópofa térképtartó is van, hogy ki lehessen menni a világból. Vállpánt természetesen jár hozzá. Oldala és alja igen masszív, ami az esetleges boruláskor is védi a benne lévő telefont, fényképezőgépet. A felfogatása igen masszív, de sajnos egy negatívuma van. Nem szereti a többszöri le és felszerelést, mivel egy műagyag tartóba kell egy lemezcsavart becsavarni.
Táska és kulacs
Amint a túratáska, ez is varrás helyett ragasztással készült.
Ez a rögzítés annyira nem szimpatikus. Ha megadja magát, marad a sufni tunning.
Nyeregtáska
A nyereghez, a rögzítője műanyag, tapasztalatom szerint sokat nem fog kibírni, de ne legyen igazam! Egyébként szép darab, jól harmonizál a többi alkatrészhez. Egy cipzárral bővíthető, így akár egy rövidebb túrán is jól funkcionálhat, mivel egy széldzseki, vagy egy esőkabát kényelmesen elfér a kötelező szerszámok mellett. A rögzítését megtunningolom még egy klipszszíjjal, ami amúgy sem árt ha van az embernél.
Nyeregtáska és kulacs csendélet
Lámpa szett
Ledes, lámpaszettet vettem. Előre aluházas cső formájú lámpát, ami 9 leden át ontja a fényt az éjszakába. Hátra 3 ledes 3 funkciósat. Kicsi, könnyű, acélnak megfelelőek.
Visszapillantó tükör
Kormányra szerelhető, fexibilis szárral rendelkező tükör. Közúti, városi közlekedésnél megkönnyíti az ember életét.
„U”-lakat
Első blikkre megbízható nyugalmat áraszt, külön tetszik, hogy gumírozott az egész, így nem karmolja össze a vázat. Van hozzá tartó is, amit a vázra lehet felszerelni, ezt viszont én mellőzni fogom, mivel a kulacstartó elől venné el a helyet.
Fékpofák
Pudingpróba, majd kiderül a gumi minősége menet közben.
Érdekességként fotóztam. Az elileg 1993-as canti fékembe bizony ilyen a rögzítésű fékpofa kell.
Pumpa
Egy kis egyszerű, mini pumpa. Kis helyen elfér, tudja az összes szeleptípust fújni. A szelepet lecsavarod, benne a pöcköt megfordítod! - elven működik. Jobb szeretem, mint a kétlyukú automatikusan az egyik szelep elzáródik típust, mert azzal már korábban csúnyán felsültem. Ebbe nincs mi elromoljon.
Miután szépen megvizsgáltam az alkatrészeket, illetve bemutattam nektek, a garázsomban felöltöztettem a bringát. Először a sárvédő került fel, ami a vagány 90-es évek eleji mountainbike-ból szolid városi-, túrabringa kinézetet adott a gépemnek. Ez a csomagtartó tovább fokozta.
Sárvédővel már kicsit nagyapósodik
A két polírozott alu kulacstartó illetve sárga kulacsok kicsit kiemelték a bringát a fekete alapszínből, igazán tetszetős kis bringa lett.
Miután a visszapillantó tükör is felkerült a a masinára készen is állt a próba körre. Azaz mégsem, előbb felraktam a kormány táskát, illetve a túratáskát hátra. Mindkettő igen könnyen le és felszerelhető. A fal mellett gyors fotó, majd a várva várt próbakör.
Íme a kész gépsárkány
Sziasztok, jó szelet nektek is!
Utóiratként egy kis matek:
- Váz+villa: felújított (Duna Kerékpárbolt) színterezett régi Woodlands 8000 Ft
- szinterezés (Flocking Kft) 10000 Ft
- Kormánycsapágy: használt a donor bringáról 0 Ft
- Kormány, kormányszár nyeregcső (Duna Kerékpárbolt): újak, alumínium darabok Zoom néven 3500 Ft
- Markolat: használt, a donor bringáról származik 0Ft
- Kerekek: használt, felújított agyak otthon találtam 0 Ft, új Vuelta duplafalú felni (Duna Kerékpárbolt) 4000 Ft küllők 1000 Ft
- Külső: új, Kenda K935 Khan (Csepel mintabolt) 5000 Ft
- Belső: új, Kenda (Csepel mintabolt) 2800 Ft
- Fékváltókar: használt 7-es LX otthon találtam 0 Ft
- Fékek: használt LX kantilever otthon találtam 0 Ft
- Fékpofák: Tour de France (Csepel mintabolt) 2400 Ft
- Első és hátsóváltó: használt LX otthon találtam 0 Ft
- Nyereg: új, Tour de France Ventura ASA (Csepel mintabolt) 3800 ft
- Hajtókar: ősrégi XT, ajándékba kaptam 0 Ft
- Pedál: Tour de France alu test, acél keret prizmás (Csepel mintabolt) 2300 Ft
- Kulacs (Csepel mintabolt) 3000 Ft
- Kulacstartó (Csepel mintabolt) 3000 Ft
- Csomagtartó (Csepel mintabolt) 5300 Ft
- Túratáska (Csepel mintabolt) 17500 Ft
- Kormánytáska (Csepel mintabolt) 9800 Ft
- Nyeregtáska (Csepel mintabolt) 1800 Ft
- Lámpa E+H (Csepel mintabolt) 5600 ft
- Visszapillantó tükör (Csepel mintabolt) 1000 Ft
- Lakat (Csepel mintabolt) 3400 Ft
- Pumpa (Csepel mintabolt) 1400 Ft
A túra bringa csomagtartóval kulacstartókkal 51100 Ft (Ez elég versenyképesnek tűnik.)
Kiegészítők:43500 Ft (Olcsóbban nem hiszem hogy érdemes lenne megúszni, de ha kihagyod a lámpát, lakatot stb. ami már van akkor igen.)
Az összesen: 94600 Ft-omba került egy komplett mindennel felszerelt masina