Még a végén lesz belőle valami.
Ne reménykedjetek, a bringa még nincs kész, de már látni az alagútból a fényt. Rendesen szopóágon voltam, de mára összeálltak a dolgok, de legfőképp az alkatrészek. Igaz nem teljesen, mert hát mit is csinálnék 1-2 internetes áruház szívatása nélkül. De csak sorjában...
Elkészült a váz, a villa, és minden amit festeni akartam. A színek tetszenek, a többivel vannak problémáim, legközelebb magamnak fogok fújni. Persze csak akkor, ha lesz mivel.
Sajnos nem vagyok egy fotomágus, a színek a Mercedes kódjai alapján lettek kiválasztva. A váz közepén az időközben elkészült árvízkárosult bringa. A végén még lesznek képek róla is. |
|
Azért annyira nem rossz.... 2 réteg alapozó, 2 réteg szín, 3 réteg karcálló lakk. |
|
A gyári Alesa felni. Ez már nem lesz felgumizva, sajnos későn vettem észre a hajszálrepedéseket a küllőfuratoknál. A fűzésnél hamar láthatóak lettek, 5-6 lyuknál is. |
|
Az agyak viszont maradnak. Nem volt egyszerű menet a hátsó felújítása, mivel a jobb oldali kónusz egyben a fékszerkezetet is tartja. Egy teljes napomba került, de megérte. Az egész belseje felújítva. Az első: Sachs VT5000 A hátsó: Sachs HT5020 |
|
A Sachs VT5000 szerkezei felépítése. 1-2 cuccot még lehet venni hozzájuk. Pl. hátsó fékszerkezet 19,50 euró. Ha valakit érdekel: www.jakuba.com/sachs/203.1-2D-E-F.pdf a Sachs dobfékekről, német, angol, francia nyelven. |
|
Sikerült a stucnit is megmenteni. Szerintem egy igazi szépség bújt meg a fekete festék alatt. A króm kicsit meggyötört. |
|
A Sugino hajtómű. 48-38-28, 175mm karhossz. Kiváló az állapota. |
|
Changistar fékkar. Ez is fekete volt, most alu. Elektromos bicajokról lehet ismerős ez a fékkar. (de nem biztos) |
Nagyjából ennyi maradt meg az eredeti Herculesből, ami vissza is kerül rá. Meg egy-két apróság, pl. csomagtartó. Nagy bánatomra nem sikerült Suntour XCD 6000 első váltót és váltókart beszerezni, így a hátsó dobozba kerül.
Viszont örülök, mert sikerült beszerezni egy-két Shimano Deore cuccot a 90-es évekből, ezek egy része adoptálódik a Herkibe. Már beépítésre kész állapotban vannak. (úgy látom ez a rész egy fényképalbumhoz kezd hasonlítani)
Az elsőn még van egy kicsi javítani való. De csak esztétikailag. |
|
A karok nagyjából egyidősek a váltókkal, csak LX-ek. A bowden már új bennük. |
|
A pedálok a DX szériából kerültek. Nem csak szépek, elképesztő jó állapotban vannak. Friss zsírral, beállítva. |
|
Balra az eredeti, jobbra az XT kormánycsapágy. Mind a kettő tökéletes. Sajnos a fekete nem passzol a színekhez, a Hatta Vesta (Made in Japan) lesz visszaépítve. De egyenlőre bizonytalan |
Szóval itt tart most a Hercules projekt. Tarthatna előrébb is, de sokat időztem alkatrészek felkutatásával, és még mindig hiányoznak dolgok. Nincs nyereg, gumi, felni. Ezeket megrendeltem a netről, aztán pár nap múlva gyanús lett a dolog, sem visszaigazolás, sem szállítás infó, semmi. Újabb e-mail. Jön is válasz, a rendelést rögzítettük, mis meg rendeltük, jövőhéten szállítjuk. Itt kapott el az idegbaj, miért nem képes kiírni a nyomorultja, ha nincs neki raktárkészleten!!! De már ki kell várnom, elég nehezen tudtam összeállítani a csomagot.
Mára befejezem. Hercules elemei lassan összerázódnak, reményeim szerint a következő részben már egyben is látható lesz.
Addig is jó szelet minden bringásnak, és kevés lengyel kamionost.
Kapcsolódó cikkek: