Az élet úgy hozta, hogy a tervezettnél jóval hamarabb "billentyűt ragadhattam".
A főszereplő egy gyönyörű szép, az ókori Rómához hasonlóan hét dombra épült Dél-Dunántúli városból érkezett a Kapos folyó mellől. (tessék találgatni!) Tulajdonosa Zoli barátom, akit már emlegettem korábban, és akit a városában minden rendes bicikli mániás fanatikus ismer. De szerintem az országban is sokan. Csak annyit róla, hogy igazi profi szakember, aki imádja a régi bringákat (is) és a málladozó rozsdakupacban is felfedezi annak igazi értéket. És rendes bringa fanatikushoz illően fel is támasztja azt.
Az AMP előző életében minden bizonnyal Olaszországban róhatta a kilométereket, egészen addig, míg szomorú sorsa össze nem hozta valami rosszlelkű aberrálttal, aki felismerhetetlen ronccsá tette, és egy zöld torzóvá alakítva gyakorlatilag a halálba küldte. Ebben az állapotában talált rá Zoli egy olasz lomisnál, és azonnal meglátta a roncsban rejlő lehetőséget. Némi alkudozás után pár euróért el is hozta, és milyen jól tette...
Figyelem! A köznyugalom megzavarására alkalmas képek következnek!
Ti mivel büntetnétek azt, aki ezt elkövette?
Abban biztos vagyok, hogy Zoli lelki szemei előtt azonnal megjelent, hogy milyen lesz az AMP, ha elér a végére. De hogy azzal tisztában volt e ott és akkor amikor meglátta, hogy micsoda szívás vár rá, amíg kivakarja a zöld festék alól a bicikli alkatrészeit, visszaadja az alu fényét, na abban nem vagyok biztos. Ugye egy vázat rendbe tenni nem egy nagy mutatvány. De váltókat, váltókarokat, féket, hajtóművet... küllöket!!!
Zoli valami ilyesmit láthatott a zöld alatt, amikor megvette az AMP-t
A végeredmény előtt azonban még jöjjenek Zoli szavai a bringáról:
" AMP Research a pontos márkanév.
Igazából a cég saját vasat is csinál, de inkább megrendelésre gyártanak kis szériába. Általában a Mercedesnek, de láttam már KTM matricával is, sőt nekem is van egy régi cro-mo KTM AMP vázam.
Ennek a tipusa a B3 Holiday Beach c.a, ez már tárcsafelfogatással büszkélkedik. Igaz csak a saját tárcsáját lehet rá tenni meg egy pár másik amerikai típushoz árulnak adaptert ami ehhez való.
A jellemzője hogy a fura geometria, és a furcsa rugózás ránézésre nem sokat tud, viszont iszonyat könnyű, és nem utolsó sorban egyszerű is. A kis patron ami látható a villa jobb oldalán az biztosít egy fix csillapítást és alul egy rugón állíthatjuk a feszességet.
Előnye még hogy igazából ha terhelést kap, azaz ráülünk akkor kezd el dolgozni és mivel így azonnal összefeszül gyakorlatilag nem tud kotyogni :)
Az oldaltartásával is meglepett bár én egy kicsit elfogult vagyok vele szemben. Nyilván nem várhatjuk azt tőle mint egy csúcskategóriás Fox telótól de szerintem meglepően komfortos sima hobbi cc bringás alá.
A rajta lévő szett 96-os Deore XT 737-es, a bringát komplett ezzel adták ki bár ahogy mondtam nagyon nehéz követni mivel sok cég kérte repi cuccként és ők azzal szerelték amivel akarták. Ezen mikor rátaláltam komplett volt a szett, a pedál volt egyedül egy Velgo sima alu.
Az egyik felni már cserés lehetett mert egy Ritchey Vantage volt benn elöl, ami egy nagyon régi darab, és kifejezetten csak amerikai bringákba láttam eddig. Szerintem az volt az eredeti, a másik egy Mavic volt. Sajnos mind a kettőt menesztettem mert már nem volt idegem azokat is nitrózni így is kihalt nagyon sok agysejtem :)
Az agyakat és küllőket megpucoltam, kivakartam a festékből, de a felniket cseréltem. Kapott két Mavic felnit, amit régóta őrizgettem. a kormány és a stucni is cserés, de ez már a párom kényelme miatt.
Egy sima polír alu stucni volt benn, egy egyenes kormánnyal amit a komfort miatt egyenlőre nem tettem rá.
Az ülés is ezen okból lett menesztve, meg mert az egy régi Condor volt, ami kb. 10cm a legszélesebb helyen, ránézésre is fájt :) Szóval azt nem is nagyon mentegettem.
A markolat egy Ritchey volt de ezt is egy tenyértámaszos bbb-re cseréltem szintén a kényelem és használhatóság miatt.
A szettből csak a hátsó váltót nem tudtam megmenteni, nem a festék miatt hanem mert meg is volt tekeredve, törve, festve, karcolva, alázva, szóval szerintem így is többet szolgált mint amit lehetett. A felni két szintén régóta örzött Ritchey Z-max Classik gumit kapott."
Én már nem fárasztalak benneteket, jöjjenek az újraélesztett gépről a képek!
Félkészen összerakva |
A problémás hátsórész |
A láncvilla és a papucs pótlása tökéletes munka. És szép! |
Aki ezt "elkövette" tényleg mestere a szakmájának. És a hét domb városában dolgozik. |
A gyári állapot. |
Ez egyszerűen gyönyörű! |
Még matricák nélkül. |
Iszonyat sok munka van benne, hogy így nézzen ki! |
Felmatricázva. |
Technikai adatok:
Váz: | 1996-os AMP B3 Laguna Beach c.a 6013 T6 alumínium |
Egy hét betépve A nitro hígítótól, és mínusz pár agysejt...
Ezt én is bevállalnám érte! |
Villa: | 6013 T6 alu AMP Research F3 XC | |
Hátsó teló: | AMP, 3.0" | |
Kormány: | Easton EA 30 oversized | |
Kormánycsapágy: | YST | |
Stucni: | Easton EA30 Lowriser Oversized | |
Markolat: | BBB Ergon | |
Nyereg: | Lookin | |
Nyeregcső: | Ritchey Classic | |
Felni: | Araya, DT küllő | |
Kerékagyak: | Shimano Deore XT 737 | |
Váltókarok: | Shimano Deore XT 737 8-speed | |
Hajtómű: | Shimano Deore XT 737 | |
Pedál: | Shimano Deore DX | |
Lánc: | Shimano CN-IG51 | |
Középcsapágy: | Shimano BB-UN71 |
Nekem már csak annyi a dolgom, hogy az AMP új gazdájának balesetmentes közlekedést, és sok szép élményt kívánjak. Na meg egy kis izomlázat...