A bringák takarításáról sokat lehet/lehetett olvasni. Az alábbi módszer személy szerint én már évek óta használom és nekem bevált.
Szükségünk lesz egy vödörre, rongyra, mosószerre, és olajra (TF2 vagy egyéb finom olaj). Őszintén szólva én szeretem a locsolócsöves lemosást. Ehhez barkácsoltam egy erre használandó slagot, amelynek a végébe egy fecskendő házt építettem be. Így nagyobb nyomást el lehet érni, viszont nem teszi tönkre a csapágyazást, ha ésszel használod. (Ha négy-öt centire tartod a közép- vagy a kormánycsapágyadtól, azzal valóban tönkre vágod az alkatrészeidet.)
A legjobb, ha van valamiféle állványod, aminek neki támaszthatod a gépet. Felülről lefelé dolgozva, a nyeregnél, és a kormánynál kezd a mosást. Minél sárosabb, ragacsosabb, próbálj annál több szutykot leszedni a tömlő segítségével. Spiccelj be az összes kis résbe, zugba, csak arra vigyázz, hogy sose tartsd sokáig egy helyen a vízsugarat, mert elázol. A hajtómű megtisztítása a legfontosabb. Itt ne maradjon semmi retek. A fogaskoszorú, a váltók, a lánc és a hajtókerekek csillogjanak! Ettől fog tovább tartani ezen alkatrészek zöme. Ne feledd, hogy a gördülő elemek, a teleszkóp valamelyest szigeteltek, de nem tesz jót nekik, ha a csapágyazásba, vagy a szimeringbe spriccelsz.
Ha már a nagyja trutyi lejött, következhet a vegyszer. Tegyél vizet egy vödörbe, és önts hozzá mosószert (Én WU2 olaj sampont használok). Tedd bele a szivacsot, és jól nyomkodd meg, amíg olyan habos nem lesz, hogy már nem látod a kezed tőle. Ezzel a habos, vizes eleggyel kendd át a bringa egészét. Haladj itt is föntről lefelé. Ha alapos munkát szeretnél végezni, akkor vedd ki a kerekeket, így jobban hozzáférsz a fékekhez. Az sem baj, ha nem veszed ki őket, de a fékeket legalább csatold szét, és jól habozd össze mind a négyet. Végül egy tipp a küllők tisztításához, mert ha ezek csillognak, akkor szinte az egész bringa csillog. Fogd a kefét a kezedbe (jó, ha nagy felületű), és úgy pucold a kereket, mintha a küllők által kifeszített síkot kellene tisztára súrolnod. Így egyszerre akár 4-5 küllőt is dörzsölhetsz. Most már csak egy kis várakozás kell, míg a mosószer megteszi a hatását, és jöhet a végső mosás.
Ha van a slag végén olyan állító/tekergető, akkor addig forgasd, míg olyan nem lesz, mintha permeteznél. Így már nem is kell rázogatni, csak tartsd oda, a víz pedig szépen elvégzi a munkáját. Ha a hab lejött, nézd meg, hogy maradt-e sár valahol, és ha igen, akkor gyorsan keféld le a mosószerrel, majd fröcsköld le. A bringát ebben a helyzetben magára hagyni tilos! Le kell törölgetni rongyokkal. Ezelőtt viszont a nagyja víz eltávolítható, ha megrázogatod a bicajt, vagy a kerekeken a földhöz pattogtatod párszor.
Ha kész vagy vizsgáld át a gépet. Nézd meg a bowdeneket, a mozgó és viseletes alkatrészeket, és javítsd meg, vagy cseréld le őket. Ha nem mersz hozzányúlni, vidd el a szerelődhöz, de egy bowdencsere, váltóállítás, vagy fékpofa beállítás nem jelenthet gondot.
Nem maradt más hatra, mint a kenés, zsírzás. Az elérhetetlen mozgó alkatrészekhez használj injekciós tűbe felszívott olajat, vagy hosszú műanyag csövecskével ellátott Teflon tartalmú sprét. Mindig töröld le a felesleget, mert az csak újabb adag port szív be, amitől jobban fog kopni az alkatrész. Mit mivel kell kenni? A láncot legegyszerűbb kerékpárolajjal, ennek viszont alacsony a viszkozitása, és sok kell, hogy jól kenjen. Használj helyette kifejezetten láncra való anyagokat, Teflon, vagy más összetételűt. (kiváló anyagok a FinishLine, Rolhoff,) Ha fújóst használsz, akkor vigyázz, hogy sose menjen a gumira, vagy a felni fékfelületére. Használat előtt takard le a kereked a permetezés környékén. A váltók forgáspontját a paralelogramma idomnál olajozni jó, az előbb ismertetett fecskendős módszerrel (8 pont elől és hátul is). Az SPD pedál rugóját szintén fújni kényelmes, de sűrű folyékony dolgot is csöppenthetsz bele. Ezen kívül az összes imbusz csavarba pöttyinthetsz egy kevés olajat, ami megakadályozza, hogy beleszorult vízcseppek kikezdjék őket.