Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

 A hónap megyéje: Zala vármegye
  Zala megyei kerékpártúra ajánló.
A hónap megyéje: Hajdú-Bihar vármegye
  Hajdú-Bihar megyei kerékpártúra ajánló.
Ahonnan a budapesti tüzijáték is látszik...
  Meglátogattuk a szlovákiai Magasmajtényt a legmagyarabb tót falut.
Csalomjai pusztatemplom kerékpártúra
  Egy kellemes, fél napos kerékpártúra az Ipoly völgyében.
Shimano Cues tartós teszt 2. rész
  Tapasztalataim 2500 km után.
prev
next

 tel es bringa 2 resz 01

6 +1 tipp, amit nem biztos, hogy ismersz.

Sok lelkes kerékpáros valóságos tragédiaként éli meg amikor beköszönt a csapadékos idő, hó és fagy. Egyesek görgőre váltanak, mások elrakják a kerékpárjukat, a tavasz érkezéséig.

Az előző részben bemutattuk a téli öltözködés rejtelmeit most pedig, kapsz néhány tippet a kerékpár téli használatához.

Tippek a kerékpár téli használatához

  1. Mielőtt belevágnál a téli tekerésbe, szeretném ha tudnád, hogy a kerékpárod alkatrészei ilyenkor fokozott mértékben kopnak. A hólé és a sár valósággal eszi a forgó alkatrészeket. Sok bringás ezért télen másik kerékpárt használ. Ezt nem elrettentésként mondom, de jobb ha tisztában vagy vele.
  2. A kerékpár téli felkészítésénél a legfontosabb a sárvédők felszerelése. Olyat keress, amely a külső gumidnál szélesebb, jól leköveti a kerék ívét, és olyan hosszú, hogy megakadályozza hogy a kerék a vizet s hátadra dobja. Én pálcás sárvédő használatát ajánlom. A hossza pedig akkor megfelelő, ha oldalról nézve egy képzeletbeli órára asszociálva minimum 3 óra állásig ér. (Tudod, oldalról nézve felül van a 12 óra stb.) Figyelj arra, hogy a sárvédő és a gumiköpeny minél több hely maradjon, mert ha eltömődik hóval az nem fog örömet okozni.
  3. A gumit mindenképp valami mintásabb darabra cseréld le, vannak már kifejezetten téli gumik is, mint az autóknál. Ezek anyaga a hidegebb időjárásban szem keményedig meg, így sokkal jobban tapad, mint egy megmerevedett terepmintás külső. (Én ősztől ilyet használok és nagyon elégedett vagyok vele.) Komolyabb hó, jeges út esetén szöges gumira a legjobb megoldás, bár tény hazánkban ennek használata egyre kevésbé életszerű.
  4. A külső után, ami igen csak fontos, az a fék. A sáros hólé valósággal zabálja a fékbetéteket és a felni oldalát. Próbálj egy puhább, kompozit fékpofát. Tárcsaféknél szerencsére kevesebb a probléma. Viszont számíts arra, hogy a fékbetéteket gyakrabban ellenőrizd. Illetve, hogy a nyárihoz képest a fékutad a többszörösére nőhet.
  5. Fokozottan ügyelj a hajtás rendszerre (hajtómű, lánc, fogaskoszorú). Sajnos ilyenkor rendkívül gyorsan kopnak a fogaskerekek, a saras/homokos hólé csiszoló-koptató hatása nagyon erős. A láncot minden bringázás után töröl meg és olajozd nedves körülményekhez kifejlesztett láncolajjal.
  6. Világítás, fokozottan ügyelj az elemes/akkumulátoros lámpáidra. A hideg gyorsan kiszívja a töltést belőlük. Nem túl szabályos KRESZ ügyileg, de ha a látási viszonyok nem indokolják szereld le a kerékpárodról az elemes lámpákat és tedd a kabátod belső zsebébe, így az akkuk élettartamát kicsit tudod növelni.

+1 Ha sokat fogsz télen hóban tekerni, szerezd be az alábbi átalakító szettet. (Nem vicc kapható!)

tel es bringa 2 resz 02

 Kapcsolódó cikkek

Tél és bringa (1. rész)

Támogasd a működésünket


Ha tetszett a cikk, kérlek támogasd a munkánkat önkéntes adománnyal a Revolutos számlánkra bankkártyás fizetéssel. Ezáltal még több hasonló cikket fogunk tudni készíteni a szórakoztatásodra.

Hogyan működik az adományozás?

Köszönjük!