Új Rovatot indítunk, ahol régi kerékpárokat mutatunk be. Az első egy különleges Csepel országúti kerékpár.
Gyártó: Csepel Művek Kerékpárgyára
Márkanév: Csepel
Típus: SR 27 Special, egyedi versenykerékpár
Évjárat: 1958
Származási hely: Magyarország
Váz anyaga: Reynolds 500
Villa: Csepel
Váltókar: NDK
Első váltó: Csepel egyedi
Hátsó váltó: Csepel egyedi
Fékkarok: Csepel
Fékek: Csepel
Hajtómű: Csepel
Sebességek: 2x5
Agyak: Csepel egyedi, alumínium patent agyak
Súlya: Kb. 10 kg
Leírás: Ez a kerékpár a magyar válogatott részére készült, és 1958-ban részt vett az egyiptomi körversenyben. Egyedi gyártmány, összesen hat készült belőle. Tervezője Michalkó Lajos volt. Nyerge Brooks Champion B17 típusú. Lánca Regina gyártmányú. Vázát Belán János és Rajczy József építette.
Az eredeti racsnija 5 fokozatú, Regina márkájú volt. A gépen látható ötös fogaskerék Csepel gyártmányú, de nem kilincsműves, tehát nem racsni, hanem görgős meghajtású, ami nem ad ki hangot, ha szabadon fut. Albu Dénes egykori főkonstruktőr szabadalma volt 60 példány készült belőle.
Az említett körversenyen Bartusek Béla futam győzelmet ért el.
A kerékpár Varsa Endre gyűjteményéből szármarik.
A fényképek Horváth Balázs felvételei.
Kedves olvasónk!
Ebben a rovatban retro (2000 előtt készült) kerékpárokat mutatunk be. Ha van egy régebbi kerékpárod akkor és szeretnéd, ha bemutatnánk, kérlek írj nekünk egy mailt. Minden régebbi márkás kerékpár izgalmas lehet.