Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

A hónap megyéje: Hajdú-Bihar vármegye
  Hajdú-Bihar megyei kerékpártúra ajánló.
Ahonnan a budapesti tüzijáték is látszik...
  Meglátogattuk a szlovákiai Magasmajtényt a legmagyarabb tót falut.
Csalomjai pusztatemplom kerékpártúra
  Egy kellemes, fél napos kerékpártúra az Ipoly völgyében.
Shimano Cues tartós teszt 2. rész
  Tapasztalataim 2500 km után.
Hármas határ kerékpártúra
  3 ország, 11 kastély, 3 túra nap.
prev
next

Tartalomjegyzék

bringaszallitas thule modra 00 

A kerékpárszállítás svéd megoldásai

Van olyan, akinek be kell mutatni a Thule-t? Gondolom mindannyian találkoztatok már a márkával. Most a teljesség igénye nélkül bemutatjuk a kerékpár autón történő szállítás Thule-s megoldásait.

A Thule-t 1942-ben alapította a Thulin család a dél-svédországi Hillerstorpban. A vállalat az 1960-as években tetőcsomagtartókra szakosodott. Filozófiájuk a mai napig az, hogy az autó tulajdonos vigye magával mindenhova a szabadtéri sporteszközeit. A termékek között jelenleg tetőcsomagtartók, tetőbokszok, síléctartók, hóláncok, vízi sporteszközök tartói és ezek kiegészítői, valamint kerékpártartók, kerékpáros kiegészítők szerepelnek.

Hazánkban a Thule termékeket rengeteg helyen forgalmazzák az autós boltoktól a bringa boltokon át az Euronics-ig.

A kerékpárokat autóval alapvetően négyféleképpen szállíthatjuk:

1. Szétszerelve a kocsiban

  • olcsó
  • nem igényel extra kiegészítőt
  • csökken az autó belső terének kapacitása
  • összekenheted az autó belső részét
  • valld be, te is érzed, hogy ez csak egy ideiglenes megoldás, nem az igazi

2. A tetőn

  • nem igényel speciális autó átalakítást
  • gyakorlatilag azonnal használható minden autón
  • akár 4 bringa is szállítható
  • relatíve olcsó megoldás
  • szükséged lesz két kereszttartóra az autód tetején
  • megemeli az autó súlypontját, csökkentve azzal a menetstabilitást
  • nő az autó menetzaja
  • nő az üzemanyag fogyasztás
  • mélygarázsok, belógó faágak okozhatnak kellemetlen meglepetéseket
  • nehezebb (14 kg) fölötti kerékpárokat nehezebb felrakni
  • magas építésű autóknál rendszeresíthetsz egy fellépőt a bringák felrakásához

3. A hátsó ajtón

  • nem (nagyon) nő az autó üzemanyag fogyasztása
  • nem emelkedik meg az autó súlypontja
  • majdnem olyan jó, mint a vonóhorgos szállítás
  • 3 sőt 4 kerékpár is szállítható vele
  • nem minden autóra lehet ilyet szerelni
  • a rögzítése hosszútávon nem tesz jót az autó fényezésének
  • rögzítése macerás lehet
  • a kerékpárok felszerelése macerás
  • ha takarja a lámpát és a rendszámot, akkor világítással ellátott pótrendszámtáblát kell használni, ami miatt a világítás bekötését meg kell oldani az autón. Ennek kialakítása nem sokkal olcsóbb
  • mint a vonóhorog felszereltetése, amelyre fel lehet rakni a legjobb bringaszállítókat, amelyek a

4. Vonóhorogra szerelhető szállítók

  • 1-4 kerékpár szállítására alkalmas
  • viszonylag egyszerű a tartó horogra rögzítése (a Thule-nél nagyon könnyű)
  • nincs igazán extra üzemanyag fogyasztás
  • nincs magasabb menetzaj
  • nagyon gyors és egyszerű a kerékpárok rögzítése a tartón
  • villanybringákat csak ezzel illene szállítani
  • a legstabilabb és biztonságosabb szállítási mód a járművön kívül
  • viszonylag drága
  • a tartónak leszerelt állapotban nagyobb a helyigénye, mint az előzőeknek

Kicsit hosszúra nőtt bevezetőnk után nézzünk néhány Thule terméket.

Kerékpárszállítás a tetőn

A legnépszerűbb szállítási mód Katt IDE!