A felszerelés.
Tavaly már beszámoltunk a Shimano új, középkategóriás alkatrészcsaládjáról, amelyet most a bringámra szereltünk. Az idén 3 hónapom át fogom nyúzni és augusztusban beszámolok a Cues alkatrészcsaláddal szerzett tapasztalataimról. Mivel a napi munkába járásaim során, illetve több vegyes útviszonyokon végrehajtott kerékpártúrán fogom használni, így a nyár végére rengeteg kilométer lesz a szettben. Bőséges tapasztalataimat a cikk második részében akkor fogom megosztani veletek. (Augusztusban a Cues szett eladásra kerül. Ha érdekel, vedd fel velünk a kapcsolatot.)
Ennyi bevezető után térjünk rá a cikk témájára, a Cues szett kerékpáromra történő felszerelésére.
Az alkatrészcsalád felszerelését a Duna kerékpár csapatára bíztam. Ők nagy szakértelemmel rendelkeznek mind a mai modern, vagy a régebbi kerékpárok javításával. Szóval, ha gondod van a bringáddal, dobd be a Dunába!
A bringám súlyát a műtét előtt precízem megmértük. A mérleg 13,7 kg-ot mutatott.
Hajtókar, első és hátsóváltó, váltókarok, 10-es lánckeréksor és lánc. Ezek a beszerelendő alkatrészek. Mind a Cuse U6000-es szériájából való.
Először a kerékre kerül fel az új sor. A Linkglinde váltás technológiát a Shimano tartósabbnak és kopásállóbbnak tartja, mint a ma használt HG rendszert. Minden váltással kapcsolatos technológiát a lánckeréksorba építettek be. Ami ebből a sort megnézve feltűnt az az, hogy szinte minden fog más kialakítású, illetve a HG rendszerrel ellentétben egy lánckeréken csak egy helyen alakítottak ki váltás segítő lépcsőket (a HG-n kettő van lánckerekenként), viszont az hosszabb, mint a HG-n.
A kerék után kikerült a bringából a régi hajtókarom, a középcsapágy, majd leszerelésre került az első és a hátsó váltó, majd a kormányról is lejöttek a váltókarok, hiszen a Shimano Cuse csak önmagával kompatibilis.
Tomi, a Duna Kerékpár szervizese nagy örömmel bontogat. Fokozva az élvezetet, mindig csak a felszerelendő alkatrész kerül ki a dobozból. Tiszta Karácsony 2.0
Felszerelés előtt minden alkatrészt alaposan megszemlél. Jobb ez, mint egy szervizes továbbképzés. Az U6000-es sorozatban 3 hátsó váltó található, ez az RG U6000.
Na, most egy másikat! (Természetesen precízen beépítési sorrendben.)
A hátsó váltó után felkerült a helyére az első váltó is. Van Top swing és Side swing bowden húzású kivitel. Ez a menőbb a Side swing.
A szettben 4 féle hajtókar érhető el. Választható egy illetve két tányéros verzió (46-30 és 36-22), valamint létezik Hollowtech II üreges is. A képen látható 36-33 fogas és nem Hollowtech II-es.) Az ebben a hajtókarban a fura, hogy az integrált és az Octalink rendszer keveréke. Nem tetszett benne, hogy a hajtás oldalán bontható, illetve, hogy a tengelyre egy központi csavar rögzíti.
Viszont a bal karon lévő finom állító csavar, amely az esetleges oldalsó elmozdulástól véd, az igen ötletes rajta.
Felkerülnek végre a kormányra a váltókarok. (Igen, az első váltót egy kar működteti.)
Jöhet végre a kábelezés. Természetesen a új bowdenházakba.
Nagyon tetszett a hátsó váltó bowden bekötésének módja.
Szeretem az oldal húzású (sideswing) első váltókat. Kár, hogy mire a Shimano kitalálta, már nem divat használni.
Az utolsó lépések: felkerül a lánc, majd jön a váltók beállítása.
Rendszer teszt.
Lemértük a bringa súlyát az új alkatrészekkel. Nem vicc, ugyanolyan súlyú lett...
Tesztre kész!
A Cues-osított bringámmal jöhet egy igazi tartós teszt. Napi szinten fogok vele ingázni, lenyomok vele jó pár aszfalt/terep/vegyes túrát. Tapasztalataim a rendszer működéséről augusztusban fogom veletek megosztani.
Ajánlott cikkek: