Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

Article Index

Működési elve az, hogy a fékpofákat a fékkar a két fékpillangó és a bowden segítségével a kerékpár felnijéhez nyomja. Ekkor a felni és a fékpofa súrlódása által a kerékpár lassulni kezd.
Cantilever fék vagy a villához, vagy a kormánycsapágyhoz/kormányszárhoz képest húzza bowdennel a fékpillangókat.
Ez a fék csak a hozzá gyártott fékkarral működik megfelelő hatás fokkal, mivel más az áttételi aránya, mint a „V" fékhez készített fékkarnál.

Fékbetétek cseréje:

  • Nyomd össze a két fékpillangót
  • Akaszd ki az összekötő bowdeszakaszt, vagy fékpipát a tartójából, ezáltal a két fékpillangó teljesen szétnyílik.

A fékpofáknak két típusa van és ezek egymással nem kompatibilisek. Egyik esetben a menetes rúd végén lévő csavar rögzíti a féktesthez, másik esetben a hossz irányban bordázott rudat két oldalról szorítja egy speciális csavar a fékpillangóhoz.

Első típus

nemcserelhetobetetesfekpofa01R.jpeg

  • Old ki az imbuszcsavart.
  • Csavard le az imbuszcsavart a menetes rúdról
  • Szed ki a fékpofát ügyelve homorú , domború és hagyományos alátétekre, hogy tudd a helyes sorrendet összerakáskor, (belülről kifelé: fékpofa, homorú, domború, féktest, homorú, domború, alátét, anya)
    • Vedd ki az elhasznált fékpofát, tedd fel az alátéteket (sima, homorú, domború)
  • Fékpofát helyezd a féktesbe
  • Tedd fel az alátéteket.
  • Csavard rá a záró imbusz csavart menetes fékrúdra
  • Nyomd a fékpillangót a felnihez
  • Állítsd be a fékgumit a felnihez (a fékező felület közepén fusson, minden része érjen a fékező felülethez, vagy a fékgumi vége legyen 1-2 mm-rel magasabban
  • Húzd meg a zárócsavart, ezzel rögzítve a fék pozícióját
  • Akaszd vissza az összekötő bowdeszakaszt, vagy fékpipát a tartójába.

Másik típus

fotosketcher nemcserelhetobetetesfekpofa02rjpg

  • Old ki a fékgumit oldalról rögzítő csavart (Elől imbuszkulcsal ellentartasz, hátul villáskulccsal oldod a kötést
  • Vedd ki az elhasznált fékpofát
  • Tedd be az újat ügyelve a menetirányra! (Figyelem ennek a fékpofának a szára nem menetes, hanem hosszirányban bordázott, de néha sima!)
  • Húzd meg enyhén az anyát. (A fék gumi még mozgatható legyen, de magától ne mozduljon el a féktestben)
  • Nyomd a fékpillangót a felnihez
  • Állítsd be a fékgumit a felnihez (a fékező felület közepén fusson, minden része érjen a fékező felülethez.
  • Imbuszkulccsal ellen tartva húzd meg erősen a a másik oldalon a csavaranyát.
  • Akaszd vissza az összekötő bowdeszakaszt, vagy fékpipát a tartójába.