Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

Article Index

Működési elve az, hogy a fékpofákat a fékkar a két fékpillangó és a bowden segítségével a kerékpár felnijéhez nyomja. Ekkor a felni és a fékpofa súrlódása által a kerékpár lassulni kezd.
Cantilever fék vagy a villához, vagy a kormánycsapágyhoz/kormányszárhoz képest húzza bowdennel a fékpillangókat.
Ez a fék csak a hozzá gyártott fékkarral működik megfelelő hatás fokkal, mivel más az áttételi aránya, mint a „V" fékhez készített fékkarnál.

Fékek központosítása

FONTOS! Azt, hogy kétoldalt a fékpofák egyenlő távolságra legyenek a felnitől, a fék oldalán lévő kis "fékvisszahúzó-rugó-előfeszítő" csavarral tudsz állítani.

  • Nézd meg melyik oldalon van a közelebb a féktest a felnihez.
  • Első körben az ezen az oldalon lévő csavart tekerd befelé, így erősebb lesz a benne lévő rúgó ereje és el tudja húznia féktestek a felnitől.
  • A másik féktestben lévő állító csavart ha kifelé csavarjuk a rúgó erejét csökkentjük így kevésbé tudja a másik féktestet a felnire húzni.
  • Addig folytatjuk az állítgatást, még sikerül központosítani a féket.