Az e-bike karbantartása kulcsfontosságú a hideg évszakban.
Nem csak akkor érhetnek meglepetések, ha télen is használjuk pedelec kerékpárunkat, de akkor is, ha gondatlanul pihenni hagyjuk tavaszig. Egy e-bike karbantartása kulcsfontosságú a hideg évszakban.
Egy tél kinyírhatja az aksit…
Ahogy az üzemeltetésről szóló általános cikkünkben is írtuk, egy hagyományos bringa és az e-bike között karbantartás szempontjából az akkumulátor jelenti a legfőbb különbséget. Télen ez hatványozottan igaz, mivel a lítium ion akkumulátorok különösen érzékenyek a hidegre. A cellákban lévő zselészerű anyag fagypont közelében megkeményedik, és veszít vezető tulajdonságaiból. Ha ez rendszeresen megtörténik, akkor maradandóan károsodik az akkumulátor. A szokásos egyszerű példa: ha lemerülve hagyunk fűtetlen garázsban egy e-bike-ot, egy téli hónap leforgása alatt teljesen tönkre mehet. Vagyis – ha a bringát nem is tudjuk a lakásban tárolni – az akkumulátort mindenképpen vegyük ki.
Töltés
Ha használjuk télen is a bringát, érdemes mindig feltölteni használat után, de egyvalamire figyeljünk: a kinti hőmérsékletre lehűlt állapotban ne kezdjük tölteni. Például ha egy hosszabb hideg bringázásból érünk haza, várjunk 1-2 órát, amíg átveszi a bringa (vagy a lakásba bevitt akkumulátor) a szobahőmérsékletet és akkor kezdjük meg a töltést. A sok hidegtöltés is károsíthatja hosszabb távon az akkumulátort. Ha esetleg tudjuk, hogy hosszabb ideig, hetekig nem fogjuk használni a kerékpárt, akkor csak 60-70%-ig töltsük fel és így hagyjuk pihenni.
A cikk ITT folytatódik.