Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

Ahonnan a budapesti tüzijáték is látszik...
  Meglátogattuk a szlovákiai Magasmajtényt a legmagyarabb tót falut.
A hónap megyéje: Pest vármegye
  Pest megyei kerékpártúra ajánló.
Csalomjai pusztatemplom kerékpártúra
  Egy kellemes, fél napos kerékpártúra az Ipoly völgyében.
Shimano Cues tartós teszt 2. rész
  Tapasztalataim 2500 km után.
Hármas határ kerékpártúra
  3 ország, 11 kastély, 3 túra nap.
prev
next

 a tektro bejelentette az ed9 valto rendszeret 01

Kezdő villanybringások számára készített 9 sebességes váltórendszert.

Az E-Drive 9 (ED9) család az E-Drive hátsó váltóból, egy hozzá tartozó kilencsebességes váltókarból és egy kazettából áll. Újdonság, hogy a kazetta 3 legkisebb lánckereke külön is cserélhető.

Mi már régóta mondogatjuk, hogy villanybringára bőven elég lenne a 7, vagy 8 sebesség, amelynek alkatrészei vastagabb anyagból készülnek. Ez ezeken a bringákon sokkal tovább működnének. Igaz ugyan, hogy így nem lenne olyan finom átmenet a váltások között, viszont ezt a nyomatékszenzoros motor ellensúlyozná. A kazetta lánckerekeinek cserélhetősége szintén nagyon jó irány (bárcsak más is követné) hiszen az alkatrész használati ideje nagyban nő, míg a karbantartási költsége csökken.

a tektro bejelentette az ed9 valto rendszeret 01

A Tektro kommunikációja szerint az új hajtásrendszer a vásárlói visszajelzéseken alapul. Ez rávilágított a tartóssággal kapcsolatos elégedetlenségre, valamint arra, hogy a kezdő villanybringások váltási kultúrájában némi hiány érezhető.

A rendszert a Conway e-kerékpár gyártóval együttműködve fejlesztették ki, és az ED9-el szerelt modellek már elérhetőek a kínálatában.

A váltó két változatban kapható: egy egyszerűbb, amely nem reteszelhető, illetve egy olyan, amely reteszelhető, így a lánc leesésre kilengésre kevésbé hajlamos. A hüvelykujjal működtethető váltókar lehetővé teszi egyszerre 3 fokozat váltását.

Technikai adatok

TEKTRO ED9 hátsó váltó

a tektro bejelentette az ed9 valto rendszeret 02

  • Modell: RD-M350 és RD-T350
  • Sebesség: 9
  • Max. lánckerék fog: 46
  • Reteszelhető: RD-M350 (Igen) RD-T350 (Nem)
  • Súly: RD-M350 (361g) RD-T350 (344g)
  • Anyaga: Acél

TEKTRO ED9 váltókar

a tektro bejelentette az ed9 valto rendszeret 03

  • Modell: SL-M350-9R
  • Sebesség: 9
  • Maximális többszörös váltás (előremeneti kar): Max: Max. 3
  • Súly: 105g
  • A kar anyaga: Alumínium és PA6

Kazetta

a tektro bejelentette az ed9 valto rendszeret 04

  • Modell: CS-M350-9
  • Sebesség: 9
  • Tartomány: 11-46 T (11-13-16-20-24-28-34-40-46)
  • Fogaskerék anyaga: acél
  • Zárógyűrű anyaga: acél
  • Súly:545g

Mielőtt indulnál felhajtani az ED9 váltórendszert, sajnos lelombozunk. Egyelőre csak kerékpárgyártók számára érhető el.

További információk a Tektro weboldalán találhatók.