Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

A hónap megyéje: Hajdú-Bihar vármegye
  Hajdú-Bihar megyei kerékpártúra ajánló.
Ahonnan a budapesti tüzijáték is látszik...
  Meglátogattuk a szlovákiai Magasmajtényt a legmagyarabb tót falut.
Csalomjai pusztatemplom kerékpártúra
  Egy kellemes, fél napos kerékpártúra az Ipoly völgyében.
Shimano Cues tartós teszt 2. rész
  Tapasztalataim 2500 km után.
Hármas határ kerékpártúra
  3 ország, 11 kastély, 3 túra nap.
prev
next

BuBiNem is régen cikkeztünk a hazai közösségi kerékpár rendszerekről. Úgy tűnik beletrafáltunk a BuBival komoly gondok vannak.

Tegnap az Index saját stílusában előadta a hirtelen halált: „A BKK a budapesti bérbiciklirendszer, a Bubi üzemeltetéséről szóló szerződés felmondását fontolgatja, értesült az Index. „

A június elején zajlott tesztek nem voltak túl fényesek. Az Index információi szerint ötven-nyolcvan százalékos működési arányt produkált a rendszer. És az alábbi hibák fordultak elő:

  • A fedélzeti számítógép sokszor egyáltalán nem reagált, nem váltott nyelvet, vagy kiíródott a Várjon felirat, és nem történt semmi
  • Előfordult, hogy a fedélzeti számítógép billentyűzetének megérintésével telefonszám és PIN-kód megadása vagy kártya használata nélkül kioldott a kerékpár a dokkolóból.
  • Parkolni PIN-kóddal 63%-ban, Bubi-kártyával 54%-ban sikerült.
  • A parkolási funkció esetlegesen, kiszámíthatatlanul működött. Előfordult, hogy nem nyílt ki a lakat, vagy lemerült közben a fedélzeti számítógép. A vészleadási funkció tesztje 51–66%-os eredményességet mutatott.
  • Kipróbálták a kölcsönzést terminálon keresztül is: PIN-kóddal 73%-ban, Bubi-kártyával 64%-ban jött össze (a terminál többször lefagyott, nem reagált, vagy a zár nem oldott ki a kerékpárnál).

BuBiazExponi

Egyelőre csak kiállítási darab

A múlthéten a T-Systems közleményében azt írta, a csúszások azért vannak, mert a rendszer "komplexitása miatt" az egyedi szoftver fejlesztését és tesztelését később tudják csak lezárni. Kifejtették, hogy a rendszer a világ számos országában működik, de a máshol kipróbált elemeket (fedélzeti számítógép, érintőképernyős terminál, mobiltelefonos kölcsönzés, speciális parkolási, vészleadási funkciók) Budapesten együtt valósítják meg, összehangolásuk az előre jelzettnél több időt vesz igénybe.

A BKK az Index cikkére reagálva közölte, hogy mindenképpen meg fog valósulni a BuBi. A késés már februárban látható volt. Jelenleg is mintegy száz emberrel folyamatosan tesztelik a rendszert.

A szerződés szerint április 7-ig kellett volna átadni a BuBit, azóta minden egyes nap után 1,8 millió forint kötbért számol fel a BKK, így eddig 104 millió forint gyűlt össze, a kötbér legmagasabb összege 180 millió forint, ezt július 16-án éri el az alvállalkozó konzorcium. Ha addig nem készül el a BuBi, akkor a BKK felmondhatja a szerződést. Erről csak akkor döntenek, ha a vállalkozó azon időpontig nem képes a hibák megnyugtató javítására.

A T-Systems információim szerint eddig nem reagált, így sajnos az ő álláspontját nem tudom e cikkben veletek ismertetni.

Kapcsolódó cikkek:

Közösségi kerékpárkölcsönző rendszerek Magyarországon