Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

Ahonnan a budapesti tüzijáték is látszik...
  Meglátogattuk a szlovákiai Magasmajtényt a legmagyarabb tót falut.
A hónap megyéje: Pest vármegye
  Pest megyei kerékpártúra ajánló.
Csalomjai pusztatemplom kerékpártúra
  Egy kellemes, fél napos kerékpártúra az Ipoly völgyében.
Shimano Cues tartós teszt 2. rész
  Tapasztalataim 2500 km után.
Hármas határ kerékpártúra
  3 ország, 11 kastély, 3 túra nap.
prev
next

kerekparszallitas vonaton 2

Ezzel az elmúlt évek legjobb eredménye született meg.

A fejlesztéseknek köszönhetően 2022-ben a MÁV-START járatain országszerte csaknem 1,2 millióan szállítottak kerékpárt vasúton, ami 18 százalékkal haladta meg a 2021-es biciklis forgalmat. Ezzel az elmúlt évek legjobb eredménye született meg: 2019-ben 880 ezren, 2020-ban 917 ezren, 2021-ben pedig 1 millióan vonatoztak bringával.  A Balatonnál például 20 százalékkal több biciklit szállítottak vasúton az előző évhez képest.

A kerékpárszállítás mellett az utasok úgy is egyre jobban ki tudják használni a kombinált zöld közlekedés előnyeit, ha kerékpárjukat az állomásokon hagyják. Országszerte mintegy 2000 kerékpár tárolására alkalmas, fedett, bekamerázott B+R kerékpártároló épült az utóbbi időben, kiemelten Budapest elővárosaiban. A jelenleg működő 10 elővárosi vasútvonalon mintegy 80 állomáson áll rendelkezésre színvonalas B+R tároló, nagyságrendileg 4000 férőhellyel.

kerekparszallitas vonaton 2

A kerékpáros turizmus, valamint a bringások ingázásának elősegítése régóta a vasúttáraság prioritásai között szerepel. Hazánk rendelkezik Európa egyik legsűrűbb vasúthálózatával, 2021-ben pedig az Európai Kerékpár Szövetség rangsora alapján a MÁV-START kerékpáros szolgáltatása a 4. helyezést érte el. A kedvező feltételeknek és a szolgáltatás iránti igény folyamatos növekedésének hozományként, a tavalyi fejlesztések során nagy hangsúlyt kapott a kapacitásbővítés növelése, valamint a turisztikailag kiemelt régiók szezonális kiszolgálása.  Tavaly elkészült a 8. regionális kerékpárszállító kocsi, így a fővonalak mellett a mellékvonalakon, helyi forgalomban is nagyobb mennyiségű kerékpár szállítására nyílt lehetőség. A Tisza-tavi, a kelet-börzsönyi és a nyugat-mátrai térség mellett már a Balaton északi partján közlekedő személyvonatok is közlekedtek ilyen kocsikkal.