Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

A hónap megyéje: Hajdú-Bihar vármegye
  Hajdú-Bihar megyei kerékpártúra ajánló.
Ahonnan a budapesti tüzijáték is látszik...
  Meglátogattuk a szlovákiai Magasmajtényt a legmagyarabb tót falut.
Csalomjai pusztatemplom kerékpártúra
  Egy kellemes, fél napos kerékpártúra az Ipoly völgyében.
Shimano Cues tartós teszt 2. rész
  Tapasztalataim 2500 km után.
Hármas határ kerékpártúra
  3 ország, 11 kastély, 3 túra nap.
prev
next

 trp04

Egy teljes rendszer Tajvanból.

Miközben a nagyok egyre inkább az elektromosságra támaszkodnak, a tajvani gyártó új, teljesen mechanikus váltórendszert mutatott be.

Ha körülnézel az MTB váltók piacán, óhatatlanul belebotlasz a két nagy márkába, illetve néhány kisebbe. A TRP a tajvani Tektro gyártó prémium terméke, amely az elmúlt években a fékeken kívül más alkatrészek gyártásába is belefogott, például váltókba.

Az elmúlt hetekben mutatta be a TRP az EVO12 mountain bike alkatrészcsaládot, amely a a korábbi, nem teljes értékű rendszerének a TR12-nek a továbbfejlesztett változata.

 trp04

Ez a hátsóváltón és a váltókaron kívül már tartalmazza a kazettát, a hajtókarokat és a középcsapágyat is. A lánc hiánya miatt nem teljes a szett. Ezt a KMC szállítja hozzá.

 trp04

Megújult a korábban már forgalmazott hátsóváltó. Ez már a SRAM-hoz hasonlóan a kazettával párhuzamosan mozog. Súlya 301 gramm.

 trp05

A váltókarok ergonomikus tervezésűek. Érdekességük, hogy kaptak egy üzemmódkapcsolót, amelynek segítségével kiválasztható, hogy váltáskor akár négy fokozatot, vagy csak egy fokozatot lehessen váltani. Súlyuk bilincs nélkül 125 gramm.

 trp03

A TRP kazettája a jól ismert Shimano Microspline szabadonfutókkal kompatibilis, és 10-52 fogazattal érkezik. A 10 kisebb lánckerék acélból készül, és egy blokkból van kialakítva. A két nagy lánckerék alumíniumból készül. A kazetta súlya körülbelül 372 g.

 trp01

A hajtókar alumíniumból és karbonból is készül. A TRP karbon hajtókarja állításuk szerint a piacon kapható legerősebb hajtókar, és az ISO terheléses tesztek során akár 500 000 ismétlést is elértek. Az erősségnek azonban ára van, súlyuk lánckerék nélkül 504 gramm. A lánckerekek különleges tulajdonsággal rendelkeznek - az MRP Wave technológiáját használják, amely balról jobbra elhelyezkedő fogakkal tartja a láncot. A KMC láncot ehhez a rendszerhez optimalizálták. A lánckerekek 30, 32 és 34 fogazattal kaphatóak.

 trp02

A rendszerhez kapható még középcsapágy is.

A downhill rajongók is örülhetnek hamarosan, a korábban DH7 néven futó csoport is teljes rendszerré bővül, és a jövőben Evo7 név alatt fog futni.

Fotó: TRP