Ebben a részben átnézzük a kerékpárt, és felmérjük az állapotát.
Miután kiderült, hogy milyen kerékpárom van, szépen aprólékosan lefényképeztem rajta mindent, hogy összeszerelésnél, ha valamire nem emlékeznék elő tudjam keresni a részletfotót, amin rajta van a megoldás.
Ezután következett az SR 27” es módszeres átnézése, amely a következő eredményeket hozta:
Váz elemek:
Ez a váz nekem nagyon tetszik. Látni lehet rajta, hogy egy eltűnt kor gyermeke. Gyönyörű hajlított felső vázcsöve van, szépek az illesztések. Horpadást nem találtam rajta, ami mondjuk nem meglepő, hiszen a cső valószínű szénacél. A festés szerintem korához képest jó, hisz csak néhány horzsolás és karcolás található rajta. Ezek viszont javítófestékkel könnyen eltüntethetőek.
Villa hasonló állapotban van mint a váz. A horzsolások mennyisége nem vészes. A díszítő matrica is kitűnő állapotban van rajta.
A kormánycsapágy könnyen jár, lehet, hogy ezt nem kell majd kicserélni.
A kormány és a kormányszár viszont gáz, valami pótlás. Muszáj lesz beszerezni az eredetit, mert ezek nagyon megbontják az összképet.
A nyereg szakadás mentes, jó állapotban van. (remélem a nyeregcsövet könnyen ki lehet majd húzni a vázból.
Meghajtás:
Szerencsére ez a rész hiánytalan. A hajtókar ékes megoldással rögzül a tengelyre. Krómozása szép, karcmentes.
A pedál is gyári. Kíváncsi leszek milyen érzés ezt taposni. Kicsit kicsinek tűnik. Valószínűleg nem bakancshoz tervezték :D
A kerekek elsőre rendben vannak. Mondjuk a kónuszt és a golyókat alapból ki fogom cserélni. A küllőket kicsit meghúzom és rendben lesznek. A hátsó tengely viszont cserére szorul túl hosszú, és egy távtartó is fölösleges bele, mivel a hátsó villát majd egy centit szét kell feszíteni, hogy bele menjen. Még jó, hogy az acél bírja ezt.
Gumi jó állapotú. Olvasom a márkáját: Taurus! Az igen! Ennek lehet csókolommal köszönni! Nem ezt fogom használni, csak kiállításokon rakom fel a gépre, ha eljut veterán kiállításra. (Kösz Roland a tippet!) 27” es gumit még gyártanak, bár már nem túl nagy a választék,. Mindenesetre jó hír, hogy a vázban 26” és 28” as kerék is elfér.
A tengely rögzítő anyák kicsit sérültek, de nem szükséges feltétlen kicserélni.
Váltó rendszer:
Itt újra találok egy kis hiányosságot. Hiányzik a váltókar. Remélem be lehet még valahogyan szerezni.
Hátsó váltó Sachs Huret. Ilyet sosem próbáltam még, hiába nálam ez nem nosztalgia bicó, hanem veteránbringa :D A váltógörgők nem koptak el nem szorulnak cserére.
Racsni 5 fokozatú, használhatónak tűnik. A leszedéséhez nincs szerszámom. Ezt mindenképpen észben kell tartanom. A karbantartását olyan napon kell végeznem, amikor a kerékpárboltok nyitva vannak.
A hajtókar lánctányérja szintén kitűnő állapotban van.
A bowdenezést természetesen házastól cserélni fogom. Szerencsére ma már ismét könnyű fehér bowdenházat szerezni.
Fékrendszer:
A fék oldalhúzós Altenburger Brillant, jó állapotban van, a fékpofák is bőven kibírnak még egy -két szezont.
A fékkarok viszont... Hoppá nincs egy sem! Akkor ezeket szintén be kell valahonnan szerezni.
A bowdenezést természetesen itt is ki fogom cserélni.
Egyéb alkatrészek:
Van a kerékpáron csomagtartó! Ráadásul szép krómozott! A kormányon egy retro csengő. A bringa fehér sárvédői épek, leszámítva néhány karcolást. Világítás van, hagyományos dinamós! Ilyet már rég használtam. A Vezetékezését kicserélem és elbújtatom a vázcsőben, ha már kialakították ehhez a furatokat.
A vizsgálódás eredménye kedvező, mert igen jó állapotú kerékpárhoz jutottam hozzá.
Amit be kell szerezni:
- Sachs Huret váltókar
- Kormányszár
- Kormány
- Fékkarok
Amit cserélni kell:
- Fék bowden és a háza
- Váltó bowden és a háza
- Agyak golyós csapágyai és a kónuszok.
Kapcsolódó cikkek: