Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

A hónap megyéje: Hajdú-Bihar vármegye
  Hajdú-Bihar megyei kerékpártúra ajánló.
Ahonnan a budapesti tüzijáték is látszik...
  Meglátogattuk a szlovákiai Magasmajtényt a legmagyarabb tót falut.
Csalomjai pusztatemplom kerékpártúra
  Egy kellemes, fél napos kerékpártúra az Ipoly völgyében.
Shimano Cues tartós teszt 2. rész
  Tapasztalataim 2500 km után.
Hármas határ kerékpártúra
  3 ország, 11 kastély, 3 túra nap.
prev
next

Sr27feljts01

Ebben a cikkben bemutatjuk, és beazonosítjuk a kerékpárt.

Az egyik nap felhívott egy barátom, hogy van két kerékpárja a gyűjteményembe. Ha kell menjek el és az enyém, vagy kidobja. Egy hétvégén elmentem a gépekért és kellemes meglepetés fogadott. Két roncsra számítottam, amit szétszerelve majd szépen elrakok. Ehelyett két jó állapotban lévő kerékpár fogadott. Ez különösen megtetszett, mivel gyönyörű vonalvezetése van, és egy tökéletes városi kerékpárt láttam benne, amely jó szolgálatot tesz majd Budapesten, mivel erre fel lehet szerelni gyerek ülést. (Az ösztelós montimon, vagy az országúti kerékpáromon kicsit vicces lenne :D )

Ha már fel újítás, akkor legyen olyan, mint amikor kijött a gyárból. Tehát nem csak egyszerűen működőképessé teszem, hanem vissza állítom eredeti formájába.

A beazonosítás

Első lépésként ki kellett deríteni, hogy mi is ez valójában. Megszabadítottam a gépet a kb 10-15 éves portól és pókhálótól. Felvettem a kapcsolatot a Magyar Gyártmányú Veterán Kerékpárok Virtuális Múzeuma honlap üzemeltetőjével, hogy mint szakavatott segítsen beazonosítani a gépet. Roland két képet kért a bringáról egyet az egészről, egyet, pedig a vázszámról.

Sr27feljts02 

Sr27feljts03

Hamarosan jött a válasz, hogy ez egy Sirály-SR 27"-es, vagy egy SR 24-es kerékpár női változata. Évjárata a ''80-as évek eleje. A beazonosításnál nagy segítséget jelentett a kerékméret, hiszen ez döntötte el a kérdést az SR 27"es javára.

Öt sebességes koskormányos, Sachs Huret váltóval és Altenburger Brillant oldalhúzós fékekkel felszerelt kerékpár volt. A gyári prospektus szerint „Felső kategóriába tartozó, modern vonalvezetésű félverseny kerékpár...” Kerekei 27”-osak. Tehát már tudom milyen kerékpárom van.

Sr27feljts04

Több kerékpárt gyártottak még ezzel a vázzal, ami megnehezítette a beazonosítást, de mint említettem a kerékméret egyértelművé tette.

Sr27feljts05

Princess 27”

Ez egy egyenes kormányos váltó nélküli 27”-os kerekű modell volt.

Sr27feljts06

Sr 26-os

Felszereltsége azonos a Sirály SR 27-el, de a kereke 26”-os volt és egyenes kormánnyal került forgalomba.

Sr27feljts07

Mecsek

Egyeneskormányos háromsebességes agyváltós kerékpár.

Sr27feljts08

Royal márkanév alatt (gondolom exportra) SR 28

10 sebességes, egyeneskormányos, 28”-os kerekű modell.

 A Schwinn Csepel is gyártotta szinte hasonló felszereléssel Lady néven. Arról már sok információt nem szedtem össze, mert az enyém a Schwinnes időszak előtt készült.

A cikk létrejöttéhez köszönettel tartozom Lénárt Andris barátomnak, akitől a Sirályt kaptam, a Magyar Gyártmányú Veterán Kerékpárok Virtuális Múzeuma honlap üzemeltetőjének, aki segített beazonosítani a kerékpárt, és a katalógus részelteket adta.

Kapcsolódó cikkek: