Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

A hónap megyéje: Hajdú-Bihar vármegye
  Hajdú-Bihar megyei kerékpártúra ajánló.
Ahonnan a budapesti tüzijáték is látszik...
  Meglátogattuk a szlovákiai Magasmajtényt a legmagyarabb tót falut.
Csalomjai pusztatemplom kerékpártúra
  Egy kellemes, fél napos kerékpártúra az Ipoly völgyében.
Shimano Cues tartós teszt 2. rész
  Tapasztalataim 2500 km után.
Hármas határ kerékpártúra
  3 ország, 11 kastély, 3 túra nap.
prev
next

Sr27feljts29

Ebben a részben az alkatrészek megtakarítása történik.

Nagy általánosságban túl sok mindent nem lehet erről írni, hiszen fogsz egy tubus zsíroldót és szépen zsírtalanítod a leszerelt alkatrészeket. Vagy mégis?

Takarítás alternatív szerekkel:

Mit is jelent ez? Nem a hagyományos kemikáliákkal takarítottam, hanem kipróbáltam környezetbarát szereket.

A Csepelen a legfontosabb feladat az alkatrészek por és zsírtalanítása. Erre a célra meleg vizet és mosószódát alkalmaztam.

Mosószóda: nátrium-karbonát általános vízlágyító-, áztató-, zsíroldó- és tisztítószer. Igen kis mennyiség is elegendő belőle. Környezetkímélő, mert olyan körfolyamatban állítják elő, amelynek nincs káros mellékterméke. Már az egyiptomiak is ismerték ezt a jellegzetes anyagot, ami tulajdonképpen nátriumtartalmú kőzetek bomlásának melléktermékeként keletkezik. Az ókori népek a legszélesebb körben alkalmazták; leggyakrabban tisztításra, tartósításra, balzsamozásra, valamint gyógyászati célokra is egyaránt.

A tapasztalatom meglepő volt ezzel a szerrel, a legmakacsabb beszáradt zsírt is szépen és könnyen eltávolította az alkatrészekről. Minden tiszta és zsírmentes lett. Száradás után egy finom ronggyal áttörölgettem és minden tökéletesen csillogott.

                             Sr27feljts25

Sr27feljts26

Króm felületeket citrom levével mostam le és kis idő múlva szárazra töröltem azokat. Szép eredményt értem el vele.

Sr27feljts28

A fékek alumínium felületét a mosószódás zsírtalanítás, tisztítás után puha ronggyal egy kis fogkrém segítségével dörzsöltem fényesre. Egy hét alatt szépen minden tiszta volt.

A legizgalmasabb rész a fékek illetve a váltó tisztítása volt, hiszen azokat először alkatrészeire szétszedtem, megtakarítottam, majd újra zsírozva raktam össze. Mindkettőn van olyan érdekesség, amely bizonyítja az akkori igényeket is mesterien kiszolgálták a gyártók. A fék például átalakítható alul illetve felül húzóssá. Ezt a tervezők ki is használták. A női váz jellege miatt elől hagyományos felül húzós, hátul alul húzós a fék. A hátsó váltó kanalát 26” és 28”-os kerékhez lehet állítani, valamint a kanál rúgóerősségét szintén lehet szabályozni.

Sr27feljts27

Az első kereket szétszedve, gyönyörű 30 éves összeszáradt zsírt találtam. A meleg mosószódás víz viszont könnyen elbánt vele. A kónuszt és a csapágygolyókat olyan remek állapotban találtam, hogy takarítás után új zsírral ezeket is vissza raktam. A kerék futása tökéletes lett.

Sr27feljts24

Ezek után jött a hátsó kerék. Mivel a racsni leszedéséhez nem volt célszerszámom, és a hátsótengelyt is hosszúnak találtam, így ezzel inkább szakszervizbe mentem.

Sr27feljts30

Szerviz terén nagyon finnyás vagyok, de szerencsére Budapesten van egy szerviz, ahova szívesen viszem a kerékpárjaimat, mivel ott tényleg szakértő kezek veszik kezelésbe. Ráadásul szeretnek régi kerékpárokkal is foglalkozni. Ezt igazolja egy régi, újrafényezett Tihany kerékpár váz, amely összeszerelésre vár, valamint Krisz régi Giant kerékpárja, és sok-sok régi alkatrész. Többek között ő segített ki az utolsó hiányzó alkatrésszel, de erről majd a következő részben.

                 Sr27feljts31

Sr27feljts32

Első körben az első kerekem küllői lettek kicsit meghúzva, eltüntetve a nyolcasok nagy részét. Kicsi maradt benne, de hát nem egy fiatal felnit kellett megigazítani.

                                    Sr27feljts33

Sr27feljts34

A hátsó kerék nem volt ilyen egyszerű. Először a tengelyt szerelték ki. A csapágygolyók automatikusan a kukában landoltak. Krisz azt mondta nem cicózik a tisztításával, inkább újat rak bele. A kónusz tökéletes állapotban volt, így vissza kerül a kerékbe.

Sr27feljts35

Ezután következett a racsni leszerelése. Célszerszám sajna nekik sem volt hozzá, de sec-perc alatt találtak hozzá egy vaslemezt, amely satuba helyezve kitűnően helyettesítette azt. A racsni szépen lekerült takarításra várva el is raktam. (Ezt majd én otthon :D)

Az agyat szépen kitakarította, új golyókkal és zsírral teletömve, már szerelte is össze a Mester. Mire észbe kaptam már a centrírozó állványból is kivette, és mosolyogva közölte velem, hogy KÉSZ! Vihetem a cuccot haza.

A mosószóda és a citromlé jól vizsgázott, aki kicsit is törődik a környezettel, az mindenképpen ezt használja. Nekem bevált.

Most már minden kész az összerakáshoz!

Ide kattintva a kerék szereléséről találsz még fotókat!

Kapcsolódó cikkek: