Egy igazi különlegességet mutatunk be nektek. Hogyan lehet kombinálni az evezést és a bicajozást.
Na meg egy kis tuning
Sokat nyomott a latban, hogy a tern.hu kereskedője mindenben rendkívül segítőkész volt, és jól esik a tízéves garancia is. A stabil, gyors, ötletes, szerethető és tök szexi kis járgányt úgy megnézik, mint egy Porschét. Igaz, hogy fitnesz-tekerésre találták ki, én meg nyomom neki, mint az állat, télen-nyáron mindenhol. Ezért lett sárvédő és csomagtartó, lecseréltem a pedált masszív és levehető MKS Ezy-re, továbbá kicseréltem az összes KMC fogast és láncot még erősebb Shimanóra. Kellemes meglepetés volt a gyári, alul is kipárnázott nyereg, így kényelmesen vehetem vállamra 12 kilóját, miközben mindkét kezem szabad. (Apropó kilók: bár az összecsukható bringa váza picivel nehezebb, cserébe nem kell dög-nehéz lakat.)
Packraft a Szigetközben a csomagtartón van a hajó
Menet közben
Az első ránézésre kicsinek tűnő bicajra felülni kellemes meglepetés, beállítás után szinte mindenben a fitnesz kerékpárokéhoz hasonló élmény. Bár olyan magasan ülök, mint egy nagy gépen, a váz súlypontja alacsonyan van, azaz stabilabb érzést ad. Nyerge se nem kemény, se nem puha, zselés, stressz-ponton könnyített, eszembe se jutott, hogy lecseréljem. A 22 colos kereket könnyebben lehet manőverezni és agresszívan gyorsul, utazósebességen pedig elengedett kormánnyal is egyenesben marad. Emelkedőn jól is jön az agilis gyorsítás: az 1221 méter magasságú osztrák Niederalpl hágóra szépen felmászott, nem kellett pihenőzni. Lejtőn, nagy sebességnél talán a merev vázkialakítás és a nagybiciklis geometria miatt nem ráz. Ellenben a kis kerékátmérő és a V-fék miatt lejtmenetben jobban felforrósodhatnak a felnik. Figyelem, a kisebb kerekű bringa váltója nagyon közel van a talajhoz, sziklás helyen és járdaszegélyeknél nem árt vigyázni!
Bicajjal a vonaton
A kanyarok bevétele inkább a gumiprofilon múlik. A gyári „kopasz” abroncs esőben megcsúszott, ezért barázdáltabbra cseréltem. Kátyús-murvás vagy földes-füves úton óvatosabb az ember a kis vékony kerékkel, itt bizonyosan hátrányban leszünk a nagybringákhoz képest. Egész napos tekerést figyelve hamarabb fáradok el, a nagykerekű bringához képest körülbelül 30 százalékkal kevesebb kilométer fér a fenekembe. Ám ennyivel több kalandot, külön utat, látványosságot vagyok hajlandó bevállalni egy „hagyományos” bicajtúrához képest. Meglepő előnyhöz jutok a legnehezebb terepen: ha lépcsőt, sziklát kell mászni, vízmosáson átkelni vagy bozótos-ingoványos területen bolyongani. A hosszú nyeregcső és alul is kipárnázott nyereg egyszerűen kiadja, hogy csak vállamra veszem a gépet, a biciklis táskát meg a hátamra. A tervezés első szempontja volt a hordozhatóság. Vállon cipelve a súlypont tökéletes, mindkét kezem szabad, a bringa puhán simul a testemhez! Látványosan, másodpercek alatt lehet kinyitni és összecsukni, masszívan kattan be minden a helyére, elpusztíthatatlan, mint a legendás Kalasnyikov gépkarabély.
Bicajjal a munkahelyen
Tern Verge D9 (2017) műszaki adatok
Váz: hidroformált alumínium, 3D mart vázkapcsolódás
Villa: nagyszilárdságú acél, erős mágneses csatlakozó az összecsukáshoz
Kormány: 3D mart alu szár és fej, 6061 alu kormánycső, ergonomikus markolat
Nyereg: Tern Porter GripPad design, 6061 alu nyeregcső
Kerék: 22 colos (ETRTO 451), duplafalú alufelni, CST 37-451 light skinwall 60 tpi gumik
Sebességek: 1 x 9, hátul 11-36T, elöl 53T
Váltó: Shimano Acera
Súly: 12.2 kg
Vázméret: egy méret
Váltó áttétel: 2.36 – 7.72 m
Összecsukott méret: 44 x 80 x 74 cm
Összecsukás ideje: 10 mp
Kerékpáros ajánlott magassága: 142 – 190 cm
Kerékpáros maximális súlya: 105 kg
Fékek: V, alu
Pedál: behajtható
Kellékek: kitámasztó, opcionális első és hátsó csomagtartó és sárvédő felfogatási pontok