Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

A hónap megyéje: Hajdú-Bihar vármegye
  Hajdú-Bihar megyei kerékpártúra ajánló.
Ahonnan a budapesti tüzijáték is látszik...
  Meglátogattuk a szlovákiai Magasmajtényt a legmagyarabb tót falut.
Csalomjai pusztatemplom kerékpártúra
  Egy kellemes, fél napos kerékpártúra az Ipoly völgyében.
Shimano Cues tartós teszt 2. rész
  Tapasztalataim 2500 km után.
Hármas határ kerékpártúra
  3 ország, 11 kastély, 3 túra nap.
prev
next

Tartalomjegyzék

 evezes kerekparral 02

 Egy igazi különlegességet mutatunk be nektek. Hogyan lehet kombinálni az evezést és a bicajozást.

Menet közben

A kicsomagolás egy élmény: alul szelepcsatlakozós zsákkal pár perc alatt megtölthető levegővel az egykamrás, mindössze másfél kilós test. Ezután szájjal koppanós keményre lehet fújni. Érdemes később még belefújni, ha egy kicsit lehűtötte a víz. Egy szép hosszú, kecses kajak után első alkalommal a kis packraftba átülni horror: gyakorlat nélkül kábé olyan, mint lavórban evezni, vagy országútiról lengőorrú fekvőbicajra ülni. Kitartó gyakorlással lehet átállítani az agyad egy teljesen más húzási stílusra, ami nagyjából a kajakos és kenus között van félúton. A kicsi, könnyű és rövid hajótest ingaszerű mozgását tompítani lehet az evezési technika csiszolásával, az aljára szerelt uszonyokkal, illetve az orrába pakolt csomagokkal. Hogy ne mindig az anyóst kelljen magaddal vinni, raktak rá bőven csomagrögzítő pontokat, de létezik hajótestbe rejtett cipzáras zseb is, ahová felfújás előtt berakható a ritkán használt holmi. Három rögzítő pont elég egy biciklinek, oda lehet fogni erősen a hajó csomagolásához használt szorítóhevederrel. De körültekintően ám, mert egy kiszőrösödött fékbowdenből kiálló fémszál már tud lyukat szúrni. A bicaj és némi csomag jelentősen növeli a stabilitást.

Az Anfibio Delta MX közepes méretű csomagcsónak, egy felnőttnek és egy gyereknek vagy két kisebb felnőttnek van hely. Ez azt jelenti, hogy 175 centimből kinyújtott lábam elé még egy kisebb szatyor befér. Csípőnek is jut épp elég hely. A kivehető ülés kétkamrás felfújós, inkább lehajtom a háttámlát, így dupla magasságú, de még lehetne magasabb. Néha nem is viszek ülést, inkább a vízhatlan zsákban lapuló táskámon foglalok helyet, vagy kiülök a magas farába. Amint megállok a lapátolással, lassan befordul a hajó 180 fokkal. Ezt elkerülendő a hasára lehet erősíteni uszonyokat, amelyek vitorlázáskor is jól jönnek.

evezes kerekparral 14

Packraft és bicaj vonatozik

A vitorla kerek, közepén átlátszó, s úgy működik, mint egy felugró (pop-up) sátor. Összecsomagolva diszkosz méretű, kinyitva másfél méteres. Viharos hátszélben a legjobb csapatni vele, evezővel tartható irányban a kis lélekvesztő. Ki-beszállni könnyű, akár a folyó közepén is! Fölfedeztem, hogy nagyon könnyen úszik utánam, ha a derekamra kötöm. Óriási élmény mélyen bent úszni a folyókban és tavakban, biztonságosan. Gyors zúgókon, erősen hullámzó vizeken van igazán elemében, mert magas, pufi orra, vaskos tömlői megóvnak a beöntéstől és nem kell tartani borulástól sem. Rövid teste agresszív irányváltásokra képes, gyors vízen könnyen kerüli a hirtelen akadályokat, „kilinccsel előre” is tud kanyarodni. Árral szemben az öt kilométer per órás sebesség nem sokat ér, dunai sarkantyúkat nem lehet vele megugrani. De minek is fárasztani magamat árral szemben: csak bedobom a hajót a hátizsákba és oda megyek, ahova akarok.

Négy részre szedhető evezőből nagy a forma- és anyagválaszték, illetve egyre több a teleszkópos, finoman állítható a hosszal. A csónak és kellékeinek összecsomagolása szintén egyszerű, laminált felülete nagyon gyorsan szárad.
Minden szinten szinte minden

Csomagcsónakot beszerezni csak külföldről lehet, de elég széles a kínálat. Nekem a német www.packrafting-store.de jött be, mert egy külön kis világ. Sokféle hajót, evezőt, vízhatlan ruházatot és táskákat, biztonsági felszereléseket és más kiegészítőket forgalmaznak és gyártanak (!), méghozzá jó ár/érték arányban. Ráadásul van bérlés, próba, oktatás, egyedi gyártást is vállalnak, túrákat szerveznek, szinte a szomszédban, Drezdában. Két totál megszállott evezős a tulajdonos, nagyon segítőkészek voltak velem, mikor nem tudtam, melyik felszerelést válasszam.

evezes kerekparral 15

Tengeren

Kedvenc túráim

A csomagcsónak és összecsukható kerékpár külön és együtt új lehetőségeket nyitott előttem a kikapcsolódásban és a mindennapokban. Rugalmasabb és kreatívabb lettem, nem szervezek, nem aggódok, csak elindulok és úgy lesz jó, ahogy lesz. Szeretem a kevésbé ismert, egyszerűségében is szép helyeket. Például ki gondolná, hogy parádés bakancsos-csónakos túrát lehet menni a Vértesben, annak rejtett bányatavait megevezve? Egynapos vagy félnapos kalandot is bevállalok, például ilyeneket...

evezes kerekparral 16

Bicaj csónakot visz

Félnapos: Munka után busszal irány Dunaföldvár, onnan kerékpárral Madocsa, majd csónakkal az ordasi zátony, ahol éjszakázok. Másnap hajnalban csónakkal Paks és busszal reggel újra a munkahelyemen vagyok.
Egynapos: Hajnalban vonattal Szob, onnan biciklivel a Garam völgyében vivő mellékúton Kisölved-Lekér, ahol vízre szállok meglovagolni a zúgókat. Az éjjelt még a folyó partján töltöm, másnap Esztergomon keresztül vonattal haza.
Hosszú hétvégi Isztria-túra: Csütörtök este induló nemzetközi éjszakai gyorson hálókocsiban alszom. Koperben 9-kor már nyeregben vagyok a Pula felé kanyargós, nagyjából a partot követő útvonalon. Két éjjelt tengerparti elhagyott helyen töltök, Pula után a Kamenjak félszigetet járom be. Itt csónakázok egy rövidet a Medulin öbölben, majd este helyi vicinális vonattal irány az Ucka hágó alja. Hajnalban felmászok az 1400-as Vojak-csúcsra, onnan le Abbáziába és Fiuméból vonattal haza.

Kétéltű túrákról szívesen írok még az elkövetkezőkben. Aki szeretné vegyíteni az evezést a gyalogtúrával vagy biciklizéssel, illetve szeretne könnyebben fölfedezni rejtett helyeket, vagy bevállalja a korán kelést a külföldi vadvíz kedvéért, akkor hajrá, packraftra fel! Ott leszek Szobon a nyári léghajós találkozón két packrafttal, ki lehet próbálni.

Ízelítő a bikerafting kalandozásról

evezes kerekparral 01

Anfibio Delta MX műszaki adatok

  • Tömlők anyaga: 210den uretán-nejlon (egyoldali, többszörös bevonatú és felületkezelésű)
  • Padló anyaga: 420den uretán-nejlon (kétoldali, többszörös bevonatú és felületkezelésű)
  • Ülés anyaga: nejlon 210D/118T laminált
  • Felépítés: párhuzamos oldalú törzs, lapos fenék, 6 poggyászrögzítő gyűrű (4 elöl, 2 hátul), fő visszacsapó szelep
  • Sebesség: 4-5 km/óra
  • Teherbírás: 160 kg
  • Kidolgozás: teljesen ragasztásmentes, varrott és hegesztett konstrukció
  • Tömeg: hajó: 1610 g, ülés: 295 g (kivehető), poggyászheveder: 25 g, felfújó zsák: 100 g, javítóanyag: 20 g
  • Kapható színek: napsárga, friss zöld

Méretek:

  • Belső hosszúság: 140 cm, belső szélesség: 38 cm, Külső
  • Külső hosszúság: 234 cm, külső szélesség: 90 cm
  • Vízvonal: 220 cm
  • Tömlőátmérő: 26 cm
  • Összecsomagolt méret: kb. 30 x 15 cm

A szerző elérhetősége: nyomjad@gmail.com